menusearch
labkhandsabz.ir

مهدی صالحی

جستجو
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۴ | ۱۲:۴۲:۲۹

کالبدشکافی نژادپرستی و چرخه خشونت در «گناهکاران»(منتشر شده در ایرنا و IMDB)

کالبدشکافی نژادپرستی و چرخه خشونت در «گناهکاران»(منتشر شده در ایرنا و IMDB)

او با خلق فضایی وهم‌آلود و مملو از تعلیق مخاطب را در دنیای فیلم غرق می‌کند. نورپردازی اکسپرسیونیستی با سایه‌های سنگین، جلوه‌های بصری تأثیرگذار و نماهای طولانی حساب‌شده به اثر حسی از ترکیب ژانر وحشت و عاشقانه (گوتیک) و در عین حال کاملاً مدرن می‌بخشد. این ادای دین هوشمندانه به سینمای کلاسیک وحشت همراه با امضای بی‌کم‌وکاست کارگردانی کوگلر سبکی منحصربه‌فرد خلق کرده است.

دوشنبه ۳۰ تیر ۴بیشتر بخوانید

نقد و بررسی فیلم لاله در برنامه نقد با زیر شلواری

نقد و بررسی فیلم لاله در برنامه نقد با زیر شلواری

در این قسمت از برنامه نقد با زیرشلواری به بررسی فیلم سینمایی لاله ساخته اسد الله نیک نژاد پرداختیم و از خجالت اش درآمدیم که امیدوارم از دیدن آن لذت ببرید
این فیلم که به داستان لاله صدیق برنده مسابقات اتومبیل رانی ایران می‌پردازد توانسته با ساختاری هالیوودی در کشورهای مختلف به نمایش درآید که از این نظر قابل تقدیر است.

چهارشنبه ۲۵ تیر ۴بیشتر بخوانید

آیا «دایناسور» آینده سینمای ایران را به خطر می‌اندازد؟

آیا «دایناسور» آینده سینمای ایران را به خطر می‌اندازد؟

«دایناسور» نماد بارز دوگانگی بحران‌آفرین سینمای ایران است، اثری که از نظر تجاری بی‌نظیر عمل می‌کند (فاتح گیشه نوروز ۱۴۰۴) اما از نظر هنری حتی به میانگین کیفیت آثار پیشین اطیابی هم نمی‌رسد.

سه شنبه ۲۴ تیر ۴بیشتر بخوانید

رقص مرگ در دنیای جان ویک، نقدی بر اکشن «بالرین»

رقص مرگ در دنیای جان ویک، نقدی بر اکشن «بالرین»

این فیلم اثری «قابل‌قبول» است امّا «درخشان» نیست. بالرین عمدتاً به‌عنوان پلی برای معرفی شخصیت‌های جدید و گسترش جهان جان ویک عمل می‌کند امّا به‌تنهایی فاقد قدرت روایی و خلاقیت لازم برای ایستادن بر پای خویش است جذابیت اصلی بالرین فعلاً محدود به طرفداران پر‌و‌پاقرص است که مشتاق کشف زوایای پنهان این دنیای خشن هستند.

يكشنبه ۲۲ تیر ۴بیشتر بخوانید

سینماهای تهران و نقش آرامش‌بخش هنر در جنگ ۱۲ روزه

سینماهای تهران و نقش آرامش‌بخش هنر در جنگ ۱۲ روزه

حضور 20575 نفر در سینماها و تئاترهای تهران تنها در ۱۲ روز جنگ دارد. این رقم عجیب که در سایه موشک‌باران‌ها ثبت شده نمادی زنده از مقاومت فرهنگی ایران است.

دوشنبه ۱۶ تیر ۴بیشتر بخوانید

وقتی مسیحیت به عاشورا می‌رسد؛ نگاهی فرامذهبی در فیلم روز واقعه

وقتی مسیحیت به عاشورا می‌رسد؛ نگاهی فرامذهبی در فیلم روز واقعه

بیضایی در این اثر با بهره‌گیری از اسطوره‌شناسی ایرانی و عناصر تعزیه، موفق شد محدودیت‌های نمایش شخصیت‌های مقدس را به شیوه‌ای هنرمندانه دور بزند. دیالوگ‌های ادیبانه و چندلایه فیلم مانند «عشق مرکب راه است، نه مقصد راه» از نقاط قوت ماندگار این اثر محسوب می‌شوند.

دوشنبه ۱۶ تیر ۴بیشتر بخوانید

تجلی عشق هانیه و بشیرو در دمام‌های عاشورایی

تجلی عشق هانیه و بشیرو در دمام‌های عاشورایی

پوراحمد و فیلم‌نامه‌نویس جنوبی‌اش، اصغر عبداللهی، باظرافتی کم‌نظیر، رنج‌های بشیرو را به مصائب کربلا گره می‌زنند، تشنگی طاقت‌فرسای او در سفر یادآور تشنه‌لبان دشت کربلاست؛ گهواره حضرت علی‌اصغر(ع) که باید به‌سلامت برسد نماد پیام عاشورا است؛ و طوفان دریایی آغازین، پیش‌درآمدی است بر نبرد نابرابر حق و باطل. فیلم در اوج خود به صحنه‌ای نمادین و فراموش‌نشدنی می‌رسد،

يكشنبه ۱۵ تیر ۴بیشتر بخوانید

رستاخیز و بازنمایی کربلا در مرزهای هنر و ایمان

رستاخیز و بازنمایی کربلا در مرزهای هنر و ایمان

فیلم سینمایی «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش، نه تنها یک اثر سینمایی، بلکه روایتی عمیق و پرچالش از واقعه کربلاست که به پرده نقره‌ای راه یافت. این فیلم که در سطح بین‌الملل با عناوینی چون «حسین آنکه گفت نه» (Hussein Who Said No) در غرب و «القربان» در جهان عرب شناخته می‌شود، تلاشی بلندپروازانه برای به تصویر کشیدن یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین وقایع تاریخ اسلام است.

شنبه ۱۴ تیر ۴بیشتر بخوانید

تابلوی ون‌ گوگ اردنی برای ایران

تابلوی ون‌ گوگ اردنی برای ایران

تابلوی «شب پرستاره» ون‌ گوگ را تقریباً همه دیده‌اند. همان تابلویی که روی کیف‌ها، کوله‌ها و دیوار کافه‌های تهران سال‌هاست که نقش بسته. حالا «مرام علی»، نقاشِ زنِ اردنی، به تاثیر از این نقاشی، دوباره «شب پرستاره» را کشیده. تابلویی که فقط راوی یک شب نیست و اسمش را گذاشته «شب‌های پرستاره‌ی ما».

سه شنبه ۲۷ خرداد ۴بیشتر بخوانید

بررسی سریال «نوجوانی» در برنامه ویدیویی «نقد با زیرشلواری»

بررسی سریال «نوجوانی» در برنامه ویدیویی «نقد با زیرشلواری»

این اثر باعث افزایش بودجه مشاوره مدارس و رشد تماس‌های افراد با خطوط کمک اجتماعی شد. یکی از مهم‌ترین جنبش‌های ناشی از این سریال، "باز کردن در اتاق" بود که خانواده‌ها را تشویق به برقراری ارتباط بهتر با فرزندانشان کرد. 

چهارشنبه ۱۴ خرداد ۴بیشتر بخوانید

خانه ارواح، تلفیق کمدی و وحشت در سینمای ایران

خانه ارواح، تلفیق کمدی و وحشت در سینمای ایران

این اثر با تلفیق ژانر وحشت و طنز اجتماعی تجربه‌ای متفاوت را برای مخاطب رقم می‌زند. کمدی در این اثر نه صرفاً یک عنصر تزئینی بلکه بخشی جدایی‌ناپذیر از روایت است که به عمق بخشیدن به شخصیت‌ها، تلطیف فضای ترسناک و بیان کنایه‌های اجتماعی کمک می‌کند.

شنبه ۱۰ خرداد ۴بیشتر بخوانید

بررسی بهترین‌های کن:«صدای سقوط»، رنجی که در دیوارهای مزرعه جا خوش کرده است

بررسی بهترین‌های کن:«صدای سقوط»، رنجی که در دیوارهای مزرعه جا خوش کرده است

حنه‌ای از خودکشی خیالی آنجلیکا (لنا اورزندوفسکیِ درخشان) در دهه ۸۰، ناگهان با فانتزی مرگ اریکا (لیا دریندا) در دهه ۴۰ قافیه می‌شود. این «قافیه‌های تصویری» حرکات تکراری، زخم‌های مشترک، نگاه‌های معصوم حسی از تقدیر تراژیک را القا می‌کنند، گویی درد در دی‌ان‌ای این زمین ریشه دوانده است.

جمعه ۹ خرداد ۴بیشتر بخوانید
هدر سایت
هفته نامه خبر سبز
رپرتاژ آگهی
تبلیغات
تبلیغات2
تبلیغات3
تبلیغات4
تبلیغات5
دانلود نشریات لبخند سبز
آخرین اخبار
طراحی توسط سایت ساز خبری یوتاب