menusearch
labkhandsabz.ir

طبیعت گردی

جستجو
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۳۴:۱۲

دریاچه نمک قم بزرگترین آینه طبیعی ایران

دریاچه نمک قم بزرگترین آینه طبیعی ایران

دریاچه نمک حوض سلطان به مساحت تقریبی ۲۴۰ کیلومتر مربع در شمالشرق شهرستان قم واقع شده‌است. در مواقع بارندگی و ذوب برف‌های ارتفاعات اطراف، چون بر میزان آب ورودی افزوده می‌شود، وسعت آن زیاد و در غیر از این ایام، وسعت آن کم می‌شود. بدین ترتیب سطح آب دریاچه پیوسته در نوسان است.

شنبه چهاردهم مرداد ۰۲ بیشتر بخوانید

بالش مسافرتی ! چیست، چرا و چگونه ؟

بالش مسافرتی ! چیست، چرا و چگونه ؟

یک بالش مسافرتی خوب می‌تواند در سفرهای طولانی به راحت بودن شما در خودرو کمک کند. در حالت ایده‌آل، بالش کمک می‌کند تا گردن یا بدن شما در موقعیت بهتری قرار بگیرد و بتوانید آرام بخوابید، حتی اگر جای شما تنگ و ناراحت‌کننده باشد. بالشی را انتخاب کنید که مناسب سبک خواب شما باشد.

دوشنبه نهم مرداد ۰۲ بیشتر بخوانید

هیجان انگیزترین ورزش های جهان

هیجان انگیزترین ورزش های جهان

ورزش و گردشگری به خود خود دو مقوله جذاب و البته پر طرفدار می‌باشند و گردشگری ورزشی و مخصوصا انجام دادن ورزشهای که هیجان زیادی دارد می‌تواند جذابیت یک سفر را دو چندان کند.
هر ساله گردشگران زیادی برای انجام انواع ورزشهای گروهی و انفرادی هیجان انگیز به نقاط مختلف دنیا می‌روند که در این مطلب به معرفی برخی از آنها پراخته ایم

پنج شنبه هفتم اردیبهشت ۰۲ بیشتر بخوانید

تنها غار کهکشانی جهان در ایران

تنها غار کهکشانی جهان در ایران

حواستان باشد که داخل تنها غار کهکشانی جهان به آرامی صحبت کنید و صدای بلند ایجاد نکنید چرا که دیواره‌های آن ناپایدار هستند و امکان ریزش بر اثر امواج صوتی بلند را دارند.

چهارشنبه سی ام فروردین ۰۲ بیشتر بخوانید

سفر به بجنورد، زیستگاه یوز پلنگ آسیایی

سفر به بجنورد، زیستگاه یوز پلنگ آسیایی

فصل بهار مخصوصاً از اواسط آن بهترین زمان برای گردشگری در دل طبیعت است که هر بیننده ای را مجذوب زیبایی خود می‌کند، یکی از مناطق جذاب، بکر و بسیار زیبای ایران استان خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد است، در این مطلب می‌خواهیم سری به این استان بزنیم و از جاذبه های گردشگری و طبیعت گردی در طراف این شهر لذت ببریم 

سه شنبه بیست و نهم فروردین ۰۲ بیشتر بخوانید

عکسهایی از طبیعت سامان بهشت چهارمحال و بختیاری

عکسهایی از طبیعت سامان بهشت چهارمحال و بختیاری

استان چهارمحال و بختیاری به مرکزیت شهرکرد به دلیل وجود آب و هوای کوهستانی و کوهپایه ای و همچنین وجود زاینده رود که سرتاسر این استان را طی می‌کند از مناطق گردشگری طبیعی ایران به شمار می‌رود که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌نماید که شهرستان سامان یکی از مهمترین نقاط طبیعت گردی در این استان است که در کنار طبیعت زیبا آثار باستنی همچون پل زمان خان ، پل هوره، پل ایلبگی، پل کاهکش، پل چلوان و پل چم نار و امام زاده بابا پیر احمد است.

دوشنبه بیست و هشتم فروردین ۰۲ بیشتر بخوانید

کوه همیشه سوزان رامهرمز خوزستان

کوه همیشه سوزان رامهرمز خوزستان

از قدیم مردم محلی به این کوه «تشکوه» می‌گویند. تش در زبان محلی به‌معنای آتش است. روشنی آتش این کوه در تاریکی شب جلوه زیبایی به منطقه می‌دهد.

یکشنبه بیست و هفتم فروردین ۰۲ بیشتر بخوانید

کجای ایران با دوچرخه طبیعت گردی کنیم؟

کجای ایران با دوچرخه طبیعت گردی کنیم؟

قدیم ها که ما نوجوان بودیم و بعدش جوان شدیم و در همان ایام دوچرخه سواری می‌کردیم از این ادا بازی ها مد نبود مسیر دوچرخه سواری ما سر کوچه تا ته کوچه و گاها خیابان های اطراف و بعد ها که بزرگتر شدیم روستاهای اطراف را هم می‌رفتیم البته بودند افرادی که از این شهر به آن شهر با دوچرخه سفر می‌کردند الان دوچرخه سواری و مخصوصا دوچرخه سواری در برخی از جاده ها به یک جاذبه گردشگری بدل شده است که در زیر برخی از مسیرهای دوچرخه سواری که گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند را معرفی کرده ایم 

چهارشنبه شانزدهم فروردین ۰۲ بیشتر بخوانید

نورباران غار کیخسرو در شب اول سال نو

نورباران غار کیخسرو در شب اول سال نو

غار کیخسرو یا محل فوت کیخسرو که در بعضی سالها،در شب نوروز و یا در هنگام تحویل سال، صدای توپ و نقار خانه از آن شنیده می‌شود و گاهی غار، نور باران می‌گردد و زیارتگاه زرتشتیانی از ایران و هند است در شهرستان شازند استان مرکزی قرار دارد.

شنبه پنجم فروردین ۰۲ بیشتر بخوانید

مخوف ترین زندان دیوان جهان در ایران

مخوف ترین زندان دیوان جهان در ایران

شاید اگر می‌دانستید مخوف ترین اثر تاریخی جهان به نام زندان دیوان در ایران قرار دارد که هنوز هم همان کاربرد را دارد از ترس مو به تنتان نمی‌ماند و تمامش به صورنت خودکار اپیلاسیون می‌شد ولی خوب چون نمی‌دانستید مو دارید و الان که می‌دانید هم آنقدر موهایتان ضخیم شده است که به این راحتی ها نمی‌ریزد پس نگران نباشید ولی زندان دیوان یا زندان حضرت سلیمان در آذربایجان غربی شهرستان تکاب قرار دارد در این زندان عجیب و غریب که از زیر به دریاچه تخت سلیمان در چند ده کیلومتری خود ارتباط دارد حضرت سلیمان دیوان را زندانی می‌کرده است که مردم محلی تا همین چند سال پیش هم صدا و دود آنها را می‌دیدند و می‌شنیدیند . 

دوشنبه پانزدهم اسفند ۰۱ بیشتر بخوانید

فواید استفاده از باتوم در کوه و ماشین

فواید استفاده از باتوم در کوه و ماشین

اتوم یا باتون کوه نوردی از آن جمله وسایلی است که هر کوه نوردی باید در کوله پشتی، دستش و یکی هم در ماشین برای موقعیت های حساس داشته باشد تا بتواند از خود در برابر انواع موجودات موذی و دیوانه محافظت کند، این وسیله کاربردی که نوع تلسکوپی یا همان جمع شونده آن به راحتی در زیر صندلی ماشین و کنار دست راننده قرار می‌گیرد می‌تواند خدمات بسیاری را به شما ارائه نماید البته از این وسیله که جنس بدنه آن از آلمینیوم است در کوه نوردی هم استفاده می‌شود که در ادامه به ذکر موارد استفاده از آن در کوه می‌پردازیم چون موارد استفاده در ماشین را همه بلد هستند .

شنبه بیست و نهم بهمن ۰۱ بیشتر بخوانید

تنگ‌ براق  بهشت گمشده استان فارس

تنگ‌ براق  بهشت گمشده استان فارس

تنگ براق نام روستایی از توابع بخش سده، شهرستان اقلید در ۱۹۰ کیلومتری شمال شیراز است. این تنگه در میان انبوه درختان سر به فلک کشیده با آبشار، غارهای زیبا، رودخانه، چشمه‌ها، آبچک‌ها و ستون‌های آهکی مناظر زیبایی را به وجود آورده که چشم هر رهگذر را به خود خیره کرده است.

پنج شنبه بیست و نهم دی ۰۱ بیشتر بخوانید