menusearch
labkhandsabz.ir

سینما و تئاتر ایران

جستجو
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ | ۱۰:۴۰:۵۵

از دهداری تا زین الدین در اولین روز هجدهمین جشنواره فیلم مقاومت

از دهداری تا زین الدین در اولین روز هجدهمین جشنواره فیلم مقاومت

در اولین روز از هجدهمین دوره جشنواره فیلم مقاومت که تا 3 خردادماه در باغ‌موزه دفاع مقدس جریان دارد فیلم‌های پرویز خان، شور عاشقی و اسفند در سالن خلیج‌فارس و سه فیلم ظاهر، آن دو و مجنون در سال هویزه به نمایش درآمد که در ادامه به نقد و بررسی این آثار می‌پردازیم

دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۴بیشتر بخوانید

جایزه‌های جهانی برای اثری که توالت‌های عمومی را به صحنه تئاتر بدل کرد!

جایزه‌های جهانی برای اثری که توالت‌های عمومی را به صحنه تئاتر بدل کرد!

شخصیت اصلی «مَثلِث» (استیکر توالت عمومی) با تحریک همسرش (لیدی مثلث) پادشاه را به قتل می‌رساند تا انتقام مرگ پدرش را بگیرد. این اثر با تبدیل جهان شکسپیر به فضایی آبستراکت و طنز پارودی هوشمندانه‌ای از تراژدی‌های شکسپیر خلق کرده است . 

يكشنبه ۲۸ اردیبهشت ۴بیشتر بخوانید

روایتی از سقوط؛ چگونه یک شایعه زندگی را نابود می‌کند؟

روایتی از سقوط؛ چگونه یک شایعه زندگی را نابود می‌کند؟

یکی از ویژگی‌های مثبت فیلم، استفاده هوشمندانه از تضادهای رنگی و ترکیب‌بندی‌های بصری است که به نمایش درونیات شخصیت‌ها کمک می‌کند؛ اما کندی ریتم در بخش‌های میانی، به‌ویژه در سکانس‌های دیالوگ محور خانوادگی، باعث افت کشش روایی شده و تمرکز بیش‌ازحد بر جزئیات شخصیت‌پردازی گاهی به قیمت پیشبرد داستان تمام‌شده است.

يكشنبه ۷ اردیبهشت ۴بیشتر بخوانید

سریال آبان، بلندپروازی در ایده، سردرگمی در اجرا

سریال آبان، بلندپروازی در ایده، سردرگمی در اجرا

بازخوردها به «آبان» دو قطبی بوده است. مخاطبان علاقه‌مند به فناوری و فلسفه، اجرای جسورانه و ایده‌های نو را ستوده‌اند، در حالی که بخشی از بینندگان از ریتم کند و پرداخت بیش از حد به مفاهیم انتزاعی شکایت دارند. این تقسیم‌بندی، خود نشانگر موفقیت نسبی سریال در هدفگذاری است

شنبه ۶ اردیبهشت ۴بیشتر بخوانید

بوسه‌های ناتمام، پارادوکسی که صحنه را گروگان گرفت

بوسه‌های ناتمام، پارادوکسی که صحنه را گروگان گرفت

نمایش «مغازه خودکشی» با جسارت به سراغ متنی پیچیده رفته اما شتاب در روایت و ضعف در بازیگری جزئیات اثر را قربانی کرده است. بااین‌حال ایده‌های بصری نو (مثل استفاده از ارواح) و پایبندی به هسته تراژیککمیک رمان آن را به تجربه‌ای دیدنی تبدیل می‌کند. برای بهبود اجرا پیشنهاد می‌شود در نسخه‌های آینده تمرکز بر توسعه روان‌شناختی شخصیت‌ها (به‌ویژه آلن و مرلین) و کاهش موسیقی در صحنه‌های دیالوگ‌محور در اولویت قرار گیرد .

سه شنبه ۲ اردیبهشت ۴بیشتر بخوانید

احیای شعر ایرج میرزا در تئاتر؛ آوازِ ول‌شدگان بر صحنه شهرزاد

احیای شعر ایرج میرزا در تئاتر؛ آوازِ ول‌شدگان بر صحنه شهرزاد

نمایش با الهام از منظومه عاشقانه ایرج میرزا داستان زهره (الهه زیبایی) و منوچهر (جوانی زمینی) را در قالب یک کنسرت نمایش روایت می‌کند. مهرداد آبجار با تلفیق هوشمندانه اشعار کلاسیک قاجار با طنز معاصر و موسیقی زنده اثری خلق کرده که هم میراث ادبی را احیا می‌کند و هم نقدهای اجتماعی سیاسی را در لایه‌های زیرین داستان جای می‌دهد.

شنبه ۲۳ فروردین ۴بیشتر بخوانید

نقد نمایش «این زندگی مال کیه؟»، پیکاسوی فلج در نبرد مرگِ باکرامت!

 نقد نمایش «این زندگی مال کیه؟»، پیکاسوی فلج در نبرد مرگِ باکرامت!

آگه من نتونم یه انسان باشم، دلم نمی‌خواد به یه دستاورد پزشکی تبدیل بشم

دوشنبه ۱۸ فروردین ۴بیشتر بخوانید

فروش و میزان مخاطبان فیلم های سال 1403

فروش و میزان مخاطبان فیلم های سال 1403

برای تماشای حدود ۶۰فیلمی که امسال روی پرده رفتند، ۳۳ میلیون و ۹۷۱‌هزار نفر بلیت خریدند که رقم کلی فروش این فیلم‌‌‌ها ۱۹۰۲میلیارد تومان بوده است.

شنبه ۱۸ اسفند ۳بیشتر بخوانید

گوزن‌های اتوبان: نگاهی انتقادی به دنیای اینفلوئنسرهای اینستاگرامی

گوزن‌های اتوبان: نگاهی انتقادی به دنیای اینفلوئنسرهای اینستاگرامی

فیلم "گوزن‌های اتوبان" هرچند با ایده‌ای جذاب و پرکشمکش شروع می‌شود، اما به مرور زمان کیفیت خود را از دست می‌دهد و به یکی از آثار متوسط ابوالفضل صفاری تبدیل می‌شود. فیلمنامه ضعیف و کارگردانی نامنظم فیلم، نتوانسته‌اند به طور کامل مخاطبان را جذب کنند. با این حال، فیلم توانسته با نزدیک شدن به دنیای اینفلوئنسرهای اینستاگرامی، تماشاگران را با خود همراه کند. بازی‌های خوب نوید پورفرج و پیمان قاسم‌خانی نیز از نقاط قوت فیلم هستند که به جذب مخاطبان کمک کرده است.

دوشنبه ۲۲ بهمن ۳بیشتر بخوانید

خدای جنگ: تلاشی نیمه‌موفق برای به تصویر کشیدن داستان شهید حسن طهرانی‌مقدم

خدای جنگ: تلاشی نیمه‌موفق برای به تصویر کشیدن داستان شهید حسن طهرانی‌مقدم

فیلمنامه "خدای جنگ" از لحاظ منطق داستانی و روابط علی و معلولی بسیار ضعیف عمل کرده است. داستان به گونه‌ای پیش می‌رود که تداعی می‌کند قهرمان فیلم، موشک‌ها را برای انتقام ساخت. مرگ همسر شهید طهرانی‌مقدم به طور مداوم به رخ تماشاگر کشیده می‌شود و حتی معلوم نیست چرا فیلم ناگهان با انفجار شروع می‌شود و همان دوباره جلوتر تکرار می‌شود.

يكشنبه ۲۱ بهمن ۳بیشتر بخوانید

فریاد: تلاشی جذاب برای سرگرمی و قصه‌گویی در سینمای ایران

فریاد: تلاشی جذاب برای سرگرمی و قصه‌گویی در سینمای ایران

فیلمنامه ضعیف و عدم شخصیت‌پردازی مناسب فیلم، نتوانسته‌اند به طور کامل مخاطبان را جذب کنند. با این حال، فیلم توانسته با نزدیک شدن به ژانر وحشت، تماشاگران را با خود همراه کند. بازی خوب بهزاد دورانی نیز از نقاط قوت فیلم است که به جذب مخاطبان کمک کرده است.

شنبه ۲۰ بهمن ۳بیشتر بخوانید

۱۹۶۸: تریلر سیاسی-امنیتی یا سوءاستفاده از تاریخ فوتبال؟

۱۹۶۸: تریلر سیاسی-امنیتی یا سوءاستفاده از تاریخ فوتبال؟

"۱۹۶۸" فیلمی است که با ادعای پرداختن به یک مقطع تاریخی مهم در تاریخ فوتبال ایران، سعی دارد تا داستانی سیاسی-امنیتی را روایت کند. اما این فیلم به دلیل ضعف در شخصیت‌پردازی، فیلمنامه نامنسجم و بازی‌های ضعیف، نتوانسته است به وعده‌های خود عمل کند.

شنبه ۲۰ بهمن ۳بیشتر بخوانید
هدر سایت
هفته نامه خبر سبز
رپرتاژ آگهی
تبلیغات
تبلیغات2
تبلیغات3
تبلیغات4
تبلیغات5
دانلود نشریات لبخند سبز
آخرین اخبار
طراحی توسط سایت ساز خبری