menusearch
labkhandsabz.ir

سینما و تئاتر ایران

جستجو
يكشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ | ۱۷:۴۳:۳۸

شه سواری که سوارکار نبود

شه سواری که سوارکار نبود

فیلم شه سوار داستان نعل به نعل از ساخته پیشین نمازی است. در فیلم شادروان هم این نویسنده و کارگردان با موضوع فقر و فوت یکی از اعضای خانواده روایتی کمدی اجتماعی اما تلخ را بیان می‌کند که ما نه به اتفاقات کمدی بلکه به سختی‌های اتفاقات می‌خندیم.

شنبه ۲۴ شهریور ۳بیشتر بخوانید

فیلم قیف را از سر گشادش زدند

فیلم قیف را از سر گشادش زدند

شخصیت اصلی، «قیف» (با بازی رضا عطاران)، موجودی فرازمینی از سیارهٔ هیرکانی است که به زمین آمده و عاشق می‌شود. او در تلاش برای ازدواج با معشوقه‌اش، با موانع و دشمنانی از قبیلهٔ خود مواجه می‌شود که قصد دارند او را به شکل گربه درآورند. این فیلم با نگاهی انتقادی به وضعیت جامعه، ماجراهای عاشقانهٔ بین انسان و غیرانسان را به تصویر می‌کشد.

پنجشنبه ۲۲ شهریور ۳بیشتر بخوانید

تفریق که تفریق نبود

تفریق که تفریق نبود

سکانس افتتاحیه که مردم را در ماشین و زیر باران نمایش می‌داد آنقدر جذاب نبود که بیننده را برای دیدن ادامه قصه نگهدارد.طراحی صحنه آن به گونه ای بود که اگر واقعیت داشت قطعا در آن سال تهران را سیل برده بود و نکته جالب‌تر اینکه نوری که استفاده شده بود نور صلاه ظهر در یک روز آفتابی بود نه نور یک روز ابری، اگر نور صحنه خاکستری و به اصطلاح گرگ و میش بود قطعا با توجه به اتفاقاتی که در فیلم رخ می‌دهد تاثیر بیشتری داشت.

جمعه ۲ شهریور ۳بیشتر بخوانید

ساعت 6 صبح فیلمی که خواب آلود است

ساعت 6 صبح فیلمی که خواب آلود است

می توان به ایرادات ریز و درشت در فیلمنامه اشاره کرد. به‌عنوان مثال، شخصیت نیما که در ابتدا معرفی می‌شود، در ادامهٔ داستان هیچ کاربردی ندارد و حضور او در فیلم بی‌معنی به نظر می‌رسد.

شنبه ۲۷ مرداد ۳بیشتر بخوانید

پول و پارتی فیلمی که انتظارش را داشتیم

پول و پارتی فیلمی که انتظارش را داشتیم

داستانش پر است از اما و اگر. فیلم کمدی عاشقانه باید همزمان هم کمدی باشد و هم عشاقانه نه مثل پول و پارتی که دو سوم اول آن هیچ بویی از عشق و عاشقی نبرده است و ناگهان در یک سوم پایانی، فیلم از ژانر کمدی کاملا خارج می‌شود و به یک عشاقانه نه چندان آرام تبدیل می‌شود.

دوشنبه ۱۵ مرداد ۳بیشتر بخوانید

رضا و دومین مصائب شیرین‌اش

رضا و دومین مصائب شیرین‌اش

در این اثر، شخصیت‌ها با چالش‌هایی مانند تفاوت‌های فرهنگی، فشارهای اجتماعی و چالش‌های روابط عاطفی مواجه می‌شوند که بر نگرش‌ها و رفتارهای آن‌ها تأثیر می‌گذارد که این موضوعات می‌توانند تماشاگران را به تفکر درباره روابط خود و نقش حمایتی آن‌ها در زندگی دیگران ترغیب کنند.

چهارشنبه ۱۰ مرداد ۳بیشتر بخوانید

نقدی بر سریال قطب شمال قطب شمال یخ‌زده در داستان

نقدی بر سریال قطب شمال قطب شمال یخ‌زده در داستان

البته ساختن سریال از روی یک رمان حتی در کشورهای مختلف نتیجه‌ای واحد را می‌دهد مخصوصاً این ژانر که یک خط روایی ثابت دارد و به‌جز انتقام که درنهایت می‌تواند روش‌های مختلف با راه‌های متفاوتی باشد نمی‌توان انتظار دیگری داشت تنها نحوه بیان و بومی کردن آن است، به‌نحوی‌که بیننده بتواند با آن ارتباط برقرار کند و در پس ذهنش داستان و یا حادثه‌ای به این شکل را شنیده و یا خوانده باشد و با آن هم ذات پنداری نماید که متأسفانه در این سریال این بومی‌سازی اتفاق نیفتاد

سه شنبه ۲ مرداد ۳بیشتر بخوانید

داریوش و هایده در سریال داریوش

داریوش و هایده در سریال داریوش

درمجموع قسمت اول داریوش به‌جز استفاده عمدی از خواننده زن لس‌آنجلسی و نوشته روی سنگ‌قبر که بخشی از ترانه داریوش اقبالی است که پیش‌تر به خاطر پخش آهنگ او در تبلیغ این مجموعه نمایشی اعتراض نموده بود نمی‌توان ایراد اساسی دیگری گرفت

جمعه ۲۹ تیر ۳بیشتر بخوانید

نقد تئاتر امشب به صرف بورش و خون

نقد تئاتر امشب به صرف بورش و خون

یکی از برجسته‌ترین نقاط قوت این نمایش، طراحی صحنه است. خانه‌ای قدیمی با نورپردازی کم‌رنگ و سایه‌های وهم‌آلود، فضایی را خلق کرده که در آن هر گوشه صحنه می‌تواند منبع خطر یا راز باشد. استفاده از رنگ قرمز در بخش‌هایی از صحنه‌آرایی، هم استعاره‌ای از خون و خشونت و هم نمادی از گرمای مهمانی است.

دوشنبه ۲۵ تیر ۳بیشتر بخوانید

یادگار جنوب فیلمی عاشقانه ای جنوبی

یادگار جنوب فیلمی عاشقانه ای جنوبی

فیلم «یادگار جنوب» به کارگردانی حسین دوماری و پدرام پورامیری، با بهره‌گیری از نقاط قوت متعدد و نقاط ضعفی که شاید بتوان از ا«ها چشم پوشی کرد توانسته است توجه مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کند. که در ادامه این مقاله از پایگاه خبری لبخند سبز به این موارد می‌پردازیم

جمعه ۲۲ تیر ۳بیشتر بخوانید

در انتهای شب در انتهای شب اش مانده

در انتهای شب در انتهای شب اش مانده

در انتهای شب جدیدترین ساخته «آیدا پناهنده» که از شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود به بررسی موضوع روابط زن و مردی می‌پردازد که به خاطر داشتن یک مسکن در یکی از شهرهای تازه تأسیس اطراف تهران مجبور به ریاضت اقتصادی و در نتیجه افزایش فشارهای روحی و روانی و به دنبال آن طلاق؛ اما این جدا شدن هیچ‌گاه اتفاق نمی‌افتد

چهارشنبه ۲۰ تیر ۳بیشتر بخوانید

شش روز معمایی در روز ششم

شش روز معمایی در روز ششم

روز ششم از آن دسته فیلم‌های معمایی و جنایی است که انسان از دیدن آن لذت می‌برد سراسر هیجان کشمکش و تعقیب و گریز است البته نه توسط پلیس بلکه توسط دزدها

دوشنبه ۴ تیر ۳بیشتر بخوانید
هدر سایت
هفته نامه خبر سبز
رپرتاژ آگهی
تبلیغات
تبلیغات2
تبلیغات3
تبلیغات4
تبلیغات5
دانلود نشریات لبخند سبز
آخرین اخبار