menusearch
labkhandsabz.ir

پنج

جستجو
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۳:۳۶:۳۸

معرفی بهترین رستورانهای رامسر

معرفی بهترین رستورانهای رامسر

لبخند سبز - رامسر که از دیرباز یکی از شهر های گردشگری ایران بوده در کنار جاذبه های گردشگری همانند تله کابین، دریاچه قو، آبشار سیاسرت، کاخ مرمر و مکانهای دیگر رستورانهای خوبی دارد در این مقاله به معرفی بهترین رستورانهای رامسر می‌پردازیم

دوشنبه بیست و دوم خرداد ۰۲ بیشتر بخوانید

روستای فوشه منطقه خوش آب و هوا در گیلان

روستای فوشه منطقه خوش آب و هوا در گیلان

روستای فوشه، یکی از روستاهای استان گیلان است. روستاهای حیدر الات و قلعه رودخان، در مجاورت این روستای سرسبز، دیدنی و زیبا هستند و این روستا هرساله سیل عظیمی از گردشگر را در خود جمع می‌کند.

سه شنبه شانزدهم خرداد ۰۲ بیشتر بخوانید

تپه سیلک کاشان اولین محل سکونت مدرن ایرانیان

تپه سیلک کاشان اولین محل سکونت مدرن ایرانیان

از نکات دیدنی تپه باستانی سیلک وجود خرده‌ سفال‌های چند هزار ساله روی زمین و پیرامون این تپه‌ها است. همچنین دوک‌های ریسندگی و بافندگی نشانی از آشنایی این مردم از این صنعت دارد. علاوه بر این، ساکنان منطقه با ذوب فلزات برای خود وسایل و ابزارهای کار می‌ساختند. با کشف کوره ذوب فلزات در بخش جنوبی این تپه می‌توان شهر سیلک را جزو صنعتی‌ترین شهرهای آن دوران محسوب کرد.

شنبه سیزدهم خرداد ۰۲ بیشتر بخوانید

معرفی شهرهای زیرزمینی ایران

معرفی شهرهای زیرزمینی ایران

فرار از مخاطرات زندگی روی زمین و پناه بردن به شهرهای دستکند(کنده شده با دست) زیرزمینی، راهکاری است که بشر خیلی پیش از ارتفاع‌زده شدن شهرها، به ‌کار می‌برده ‌است. در ایران هم مثل تمدن‌های کهن دیگر، شهرهایی مخفی زیر زمین ساخته می‌شدند تا در مواقع ناامنی و جنگ، کارکرد دفاعی داشته ‌باشند یا پناهگاهی باشند دربرابر ناملایمت‌های طبیعی

دوشنبه هشتم خرداد ۰۲ بیشتر بخوانید

در روز بزرگداشت فردوسی مطرح شد : سیکس پک شاعران ایرانی

در روز بزرگداشت فردوسی مطرح شد : سیکس پک شاعران ایرانی

در آئین بزرگداشت روز ادب پارسی مطرح شد، فرهنگستان توانسته بیش از هزاران موت غربی را به لسان پارسی ترنسلیشن نماید.

سه شنبه دوم خرداد ۰۲ بیشتر بخوانید

قلعه‌ تاریخی چرام

قلعه‌ تاریخی چرام

شهر چرام و شهر دهدشت و حواشی آن‌ها در دوره هزاره ۴ قبل از میلاد مسکونی و بخشی از تمدن عیلام بوده و تا اواخر حکومت ساسانیان آثاری از تمدن در این مناطق وجود دارد. در دوره بعد از اسلام منطقه چرام به جز در سلسله حکومت سامانیان، طاهریان و قراقویونلو جزئی از خاک تمامی حکومت‌های ایران و مسکونی بوده است.

دوشنبه یکم خرداد ۰۲ بیشتر بخوانید

از شمس تبریزی تا پوریای ولی در ارومیه

از شمس تبریزی تا پوریای ولی در ارومیه

در نقطه به نقطه ایران عزیزمان می‌توانید افرادی را بیابید که حضورشان برای جذب گردشگر در یک کشور کفایت می‌کند در استان آذربایجان غربی و در شهرستان های خوی دو تن از بزرگان نام آشنا حضور دارند شمس تبریزی و پوریای ولی که هر یک افتخاراتی را برای ما به ارمغان گذاشته اند شمس که استاد مولانا جلا الدین بلخی معروف به مولوی از شاعران و عارفان نامی ایران است که دیوان اشعارش را به استاد هدیه کرده است و پوریای ولی از پهلوانان و عیاران دوران خود است که جوانمردیش زبان زد خاص و عام است، در شهرستان چالدران مقبره سید صدر الدین از سرداران جنگ چادران به همراه چند نفر از هم رزمانش قرار دارد و در بوکان آرامگاه سردار مکری قرار دارد در ادامه این مطلب از لبخند سبز شما را دعوت می‌کنیم تا بیشتر با این اشخاص آشنا شوید

چهارشنبه بیست و هفتم اردیبهشت ۰۲ بیشتر بخوانید

مراکز خرید ارومیه

مراکز خرید ارومیه

استان آذربایجان غربی به مرکزیت ارومیه به دلیل هم مرزی با کشورهای ترکیه ، آذربایجان و عراق یکی از اهداف گردشگری خرید برای هموطنان است .
بازارهای شهر ارومیه مملو از اجناسی است که از مرزهای زمینی کشورهای همسایه به این شهر وارد شده است به همین دلیل برخی از نو عروسان برای تهیه جهیزیه به این شهر سفر می‌کنند در این مقاله به معرفی مراکز خرید ارومیه می‌پردازیم .

یکشنبه بیست و چهارم اردیبهشت ۰۲ بیشتر بخوانید

استخر لاهیجان نگین گیلان

استخر لاهیجان نگین گیلان

می‌گویند این استخر را شاه‌عباس ساخته تا آبی که از کوه جاری می‌شود برای آبیاری شالیزارها ذخیره گردد. استخر شاه‌عباسی حالا نگینی بر دل لاهیجان شده، استخری بزرگ با دورنمایی از شیطان کوهِ همیشه‌سبز و حاشیه شمشاد کاری شده و بلواری پر از گل و منظره‎ای از مرغ‌های دریایی و مرغابی‌های وحشی که بر آسمان پرواز می‎کنند، بر سطح آب می‌نشینند و شنا می‌کنند و آدم را غرق غوغای خودشان می‌کنند.

جمعه بیست و دوم اردیبهشت ۰۲ بیشتر بخوانید

پوشاک ایران در اوایل دوران قاجاریه

پوشاک ایران در اوایل دوران قاجاریه

پوشاک ایران در دوران قاجار دو دورۀ جداگانه را طی می‌کند دورهای که هنوز ارتباطات با دولتهای خارجی توسعه نیافته بود و دوره ای دیگر که با آمدن تجار و سیاحان اروپایی به ایران و مسافرت ناصرالدین شاه به اروپا تحول چشمگیری در پوشاک به وجود آمد

پنج شنبه بیست و یکم اردیبهشت ۰۲ بیشتر بخوانید

سفری پنج روزه به ارومیه

سفری پنج روزه به ارومیه

در فصل گرم سال سفر به مناطقی از کشور که آب و هوای معتدل تر و گاها خنکتری دارد لذت بخش است این بار استان آذربایجان غربی با مرکزیت ارومیه را برای گردشگری انتخاب کرده ایم و جاذبه های گردشگری این استان را در لبخند سبز به شما معرفی می‌کنیم .
در این سفر پنج روزه از  مراکز دیدنی همانند هفت چشمه، غار سهولان، زندان سلیمان، تالاب آغ گل و مزارع آفتاب گردان در شهرهای مختلف این استان دیدن می‌کنیم 

چهارشنبه بیستم اردیبهشت ۰۲ بیشتر بخوانید

سریال shrinking؛ سریالی که معنی اسمش گنگ است

سریال shrinking؛ سریالی که معنی اسمش گنگ است

سریال Shrinking که به اسم‌های مختلفی ترجمه شده است، همانند خود سریال دچار سردرگمی شیرین و جذابی است که می‌تواند برای چند ساعتی انرژی از دست رفته کار روزانه را باز گرداند و با لبخندی ملیح به رختخواب بروید و خواب‌های خوشگل خوشگل ببینید.
این سریال که توسط جیسون سیگل که نقش اصلی سریال با نام جیمی لیرد را بازی می‌کند به کمک بیل لاورنس و برت گلداشتاین نویسندگان سریال Ted Lasso نوشته و کارگردانی شده است، با بازی هریسون فورد در نقش دکتر پل رودز، درمانگر ارشد و همکار جیمی در مرکز روان درمانی و جسیکا ویلیامز در نقش گبی که ایشان هم روانشناس هستند توسط اپل تی وی تولید و پخش شده است.

جمعه پانزدهم اردیبهشت ۰۲ بیشتر بخوانید