


از منظر ساختاری، نخستین مشکلی که به چشم میآید آن است که عنوان فیلم جزایر قناری، هیچ تناسبی با محتوای اثر ندارد؛ عنوانی که مخاطب را به فضای ماجراجویانه و متفاوت میکشاند، در عمل محصولی است تقریباً در فضای شهری و مافیایی که هیچ ربط مستقیمی به «جزیره» یا «قناری» ندارد
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۴بیشتر بخوانیداین فیلم که در دسته فیلمهای هیجانانگیز روانشناختی/فناورانه قرار میگیرد، داستانی از تنهایی، ترس و مبارزه برای بقا در جهانی را روایت میکند که در آن مرزهای حریم خصوصی و امنیت به طور فزایندهای توسط فناوریهای نوظهور محو میشوند.
سه شنبه ۲۱ مرداد ۴بیشتر بخوانید
در «مگان ۲»، همانند قسمت اول، پرسشهای بنیادین درباره هوش مصنوعی مطرح میشود. فیلم با نمایش آملیا، یک ربات نظامی سرکش که از دل پیشرفتهای دولتی سر برآورده، نه تنها به ترسهای دیرینه بشر از ماشینهای خودآگاه و شورشی میپردازد، بلکه استعارهای از رابطه پیچیده ما با فناوری نیز ارائه میدهد. چرا که بشر از هوش مصنوعی همانند انسانهای فضایی و اجنه میترسد، اما به دلیل محدودیت دسترسی به منابع و سرعت بالای آن، ناگزیر به استفاده برای حل مشکلات است.

فیلم سوپرمن درعمیقترین لایه خود به تقابل علم و اخلاق میپردازد. لکس لوتر در نقش «فاوست مدرن» با پروژه «پرومته» ارجاع به اسطوره یونانیکه با دادن آتش به انسان که نماد علم است عذاب دائمی را برای خود خرید، نشان میدهد که پیشرفت علمی بدون وجدان چگونه میتواند ویرانگر باشد.

پدر دیگر تنها قهرمان شکستناپذیر نیست؛ او نیز آسیبپذیر میشود با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم میکند در برقراری ارتباط با فرزندانش دچار مشکل میشود و گاهی حتی به دلیل فشارهای اجتماعی اقتدارش زیر سؤال میرود. فیلمهایی مانند «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی تصویری پیچیده از پدری ارائه میدهد که با وجود دغدغه اخلاقی و مسئولیتپذیری در قبال پدر بیمارش در حفظ خانواده و برقراری ارتباط با همسر و فرزندش ناکام میماند.
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۴بیشتر بخوانید
روستایی در «زن و بچه» ترکیبی خاص از رئالیسم اجتماعی تلخ و ملودرام روانشناختی ارائه میدهد. او زندگی روزمره را با جزئیاتی دقیق و خشن به تصویر میکشد، اما این واقعگرایی صرفاً زمینه ساز انفجار احساسات سرکوب شده است و رنج زنانه در اثر او با شدت تمام بازنمایی میشود.
دوشنبه ۱۳ مرداد ۴بیشتر بخوانید
آنچه این اپرا را متمایز میکند، نوآوریهای ساختاری و هنری آن است. غریب پور با کنار گذاشتن قالبهای رایج غربی مانند بلکانتو و جایگزینی موسیقی دستگاهی ایران، موفق شد اصالت فرهنگی اثر را حفظ کند و همزمان زبانی جهانشمول برای روایت عاشورا بیافریند. آهنگسازی بهزاد عبدی با تکیه بر مقامهایی چون نوا و راست، شخصیتها را از حیث عاطفی و معنوی عمق بخشیده است
يكشنبه ۱۲ مرداد ۴بیشتر بخوانید
او با خلق فضایی وهمآلود و مملو از تعلیق مخاطب را در دنیای فیلم غرق میکند. نورپردازی اکسپرسیونیستی با سایههای سنگین، جلوههای بصری تأثیرگذار و نماهای طولانی حسابشده به اثر حسی از ترکیب ژانر وحشت و عاشقانه (گوتیک) و در عین حال کاملاً مدرن میبخشد. این ادای دین هوشمندانه به سینمای کلاسیک وحشت همراه با امضای بیکموکاست کارگردانی کوگلر سبکی منحصربهفرد خلق کرده است.
دوشنبه ۳۰ تیر ۴بیشتر بخوانید
فیلم «آنجا همان ساعت» ساخته سیروس الوند یکی از آثار اجتماعی-دراماتیک سینمای ایران است که با تمرکز بر روابط انسانی، بحرانهای خانوادگی و تأثیر شرایط اجتماعی بر روان افراد ساخته شده است.
پنجشنبه ۲۶ تیر ۴بیشتر بخوانید
در این قسمت از برنامه نقد با زیرشلواری به بررسی فیلم سینمایی لاله ساخته اسد الله نیک نژاد پرداختیم و از خجالت اش درآمدیم که امیدوارم از دیدن آن لذت ببرید
این فیلم که به داستان لاله صدیق برنده مسابقات اتومبیل رانی ایران می پردازد توانسته با ساختاری هالیوودی در کشورهای مختلف به نمایش درآید که از این نظر قابل تقدیر است.

«دایناسور» نماد بارز دوگانگی بحرانآفرین سینمای ایران است، اثری که از نظر تجاری بینظیر عمل میکند (فاتح گیشه نوروز ۱۴۰۴) اما از نظر هنری حتی به میانگین کیفیت آثار پیشین اطیابی هم نمیرسد.
سه شنبه ۲۴ تیر ۴بیشتر بخوانید
این فیلم اثری «قابلقبول» است امّا «درخشان» نیست. بالرین عمدتاً بهعنوان پلی برای معرفی شخصیتهای جدید و گسترش جهان جان ویک عمل میکند امّا بهتنهایی فاقد قدرت روایی و خلاقیت لازم برای ایستادن بر پای خویش است جذابیت اصلی بالرین فعلاً محدود به طرفداران پروپاقرص است که مشتاق کشف زوایای پنهان این دنیای خشن هستند.
يكشنبه ۲۲ تیر ۴بیشتر بخوانید
مجله سینمایی و گردشگری لبخند سبز
معرفی آثار باستانی و جاذبه های گردشگری ، مراکز خرید ، رستورانها ، مراکز فرهنگی و هنری ، غذاها و آئین های سنتی ، گردشگری سلامت و تمام آنچه به گردشگری ربط دارد و نقد فیلم و سریال و معرفی آنها و هر آنچه به سینما ربط دارد و ندارد، البته با چاشنی لبخند چون قرار است کاری کنیم که حالمان بهتر بشود.
تاریخ شروع فعالیت سایت : اول دی ماه 1401
تهران پلاک 55 واحد 15
والا به خدا شما زنگ بزن ما خودمان خدمت می رسیم چرا شما بیفتید تو زحمت اگر هم خیلی مشتاق دیدن ما هستید تماس تصویری و بعدش هم کارت به کارت مبلغ آگهی که سفارش دادید .
اگر ایمیل زدید شما که دستتان به زدن عادت کرده یک پیامک هم بزنید راه دوری نمی رود ثواب دارد .
09126465250
labkhandsabz1@gmail.com
امیدوارم لبخند در لحظه لحظه زندگیتان جاری باشد .
تمامی عکسها و نوشته های این سایت بجز آنها که کپی می کنیم تولید خودمان است و هر گونه بهره برداری از آن مجاز است ( شما که بر می دارید چرا خودمان را سبک کنیم اونم تو این گرونی فقط اسم ما به عنوان نویسنده این گوشه کنارها بنویسید ممنون می شوم اگر لینک هم دادید که چه بهتر ) و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

.jpg)








