menusearch
labkhandsabz.ir

نمایش بناهای تاریخی جهان در ایران

جستجو
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۷:۵:۵۷
۱۴۰۱/۱۰/۲۸ چهارشنبه
(1)
(0)
نمایش بناهای تاریخی جهان در ایران
نمایش بناهای تاریخی جهان در ایران

مینی ورلد یا جهان کوچک در ملایر استان همدان

میثم صالحی

لبخند سبز – می‌دانم دیدن کل دنیا هم وقت می‌خواهد هم حال و حوصله وگرنه پول را که همه دارید اگر می‌خواهید خانواده را برای دیدن دنیا معروف ترین جاذبه های دنیا ببرید زیاد هزینه نکنید همین ملایر در استان همدان خودمان همه اینها را یکجا جمع کرده نه اینکه از آنجا کنده باشد و آورده باشد خیر بلکه همه را همین جا با مقیاس کوچکتر ساخته است

پارک مینی ورلد ملایر در استان همدان به عنوان نخستین پارک نمایش میراث جهانی در خاورمیانه است که امروزه به یکی از برترین جاذبه های گردشگر ی ملایر مبدل گردیده، جالب است بدانید که در دنیا به عنوان چهارمین پارک از نوع خودش شناخته می‌شود و در سال اخیر گردشگر ان خارجی فراوانی از آن بازدید کردند، در ادامه معرفی جاذبه های گردشگر ی ایران همراه ما باشید تا با این پارک بیشتر آشنا شوید.

 

تخت جمشید

تخت جمشید یا پرسپولیس اولین جاذبه گردشگر ی مورد توجه گردشگر ان خارجی در دنیا است که با قدمتی ۲۵۰۰ ساله در شیراز قرار دارد، ماکت تخت جمشید امروزه در پارک مینی ورلد ملایر با زیباترین شکل ممکن طراحی شده است.

تخت جمشید در مینی ورلد ملایر

سربازان هخامنشی

مجسمه سربازان هخامنشی با وسعت کوچک تر و زیباترین شکل ممکن طراحی و اجرا شده است که از زیباترین بخش های این پارک است.

سربازان هخوامنشی در جهان کوچک ملایر

معبد الهه آتنا

معبد آتنا یا پارتنون از دیدنی های یونان با قدمتی بیش از ۲۵۰۰ سال و از مهم ترین جاهای تاریخی جهان است، ماکت این معبد بی نظیر در پارک مینی ورلد ملایر از دیدنیهای آین پارک است.

معبد آتنا ملایر

حافظیه شیراز

یکی از نامی شاعران ایران و جهان حافظ است که مقبره وی از پر بازدیدترین جاذبه های توریستی شیراز است، ماکت حافظیه این مقبره با بی نظیر ترین شکل ممکن طراحی شده است.

حافظیه شیراز در ملایر

برج ایفل

از برترین جاذبه های گردشگری اروپا برج ایفل در شهر پاریس است که ماکت برج ایفل آن با بهترین شکل ممکن به دست هنرمندان ایرانی طراحی و در پارک ملایر اجرا شده است.

برج ایفل در ملایر

برج پیزا

ماکت برج پیزا در شهر پیزای ایتالیا از تاریخی ترین برج های دنیاست که با انحرافش زبان زد گردشگران خارجی است، ماکت این برج در پارک ملایر از دیگر دیدنیهای این مینی ورلد است.

برج ایفل در جهان کوچک ملایر

پل ورسک مازندران

ماکت پل ورسک از دیگر جاذبه های تاریخی استان مازندران است که در دوره جنگ جهانی دوم در سواد کوه ساخته شد و از زیباترین پل های تاریخی ایران است، ماکت این پل در پارک مینی ورلد طراحی شده و قابل بازدید است.

پل ورسک در پارک مینی ورلد

مقبره خیام

ماکت مقبره خیام در شهر ینشابور ساخته دست معمار بزرگ ایرانی استاد هوشنگ سیحون از جاذبه های مهم این شهر است که ماکت آن در کنار دیگر ماکت ها قابل بازدید است.

مقبره حکیم عمر خیام نیشابوری

سی و سه پل در پارک مینی ورلد ملایر

سی و سه پل از تاریخی ترین پل های روی اب دنیا که در اصفهان قرار دارد ماکت آن در پارک ملایر طراحی شده است و علاقه مندان به دیدنی های تاریخی می‌توانند از آن بازدید به عمل آورند.

البته بجز این بناهایی که نام بردیم بناهای دیگر هم ساخته شده که دیدن آنها هم خارج از لطف نیست

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
هفته نامه خبر سبز
رپرتاژ آگهی
تبلیغات
تبلیغات2
تبلیغات3
تبلیغات4
تبلیغات5
دانلود نشریات لبخند سبز
آخرین اخبار