menusearch
labkhandsabz.ir

گردش سه روزه در پایتخت دوران مادها

جستجو
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۲۴:۲۶
۱۴۰۱/۱۰/۳۰ جمعه
(1)
(0)
گردش سه روزه در پایتخت دوران مادها
گردش سه روزه در پایتخت دوران مادها

بز کوهی هگمتانهتکوک طلایی بز کوهی هگمتانه متعلق به دوره مادها از جنس طلا کاوش شده در همدان تپه ها هگمتانه

مهدی صالحی

لبخند سبز - سفر به استان همدان و دیدن جاذبه های گردشگر ی دو شهر ملایر و همدان که قدمت تاریخی دارند می‌تواند در یک سفر سه روزه لذت بخش باشد. شهر همدان که در دوره مادها قبل از دوره هخامنشیان روزگاری پایتخت ایران بوده و با نام هگمتانه شناخته می‌شده در خود جاذبه های گردشگر ی فراوانی را جای داده است و شهر ملایرکه بعد از همدان بزرگترین شهر این استان است در دوره قاجار ساخته شده

آارمگاه ابو علی سینا همدان

روز اول

بهتر است روز نخست سفر به گشت و گذار در شهر همدان اختصاص دارد. همدان با جاذبههای گردشگر ی معروفش از جمله آرامگاه ابوعلی‌سینا، عارف قزوینی شاعر دوران مشروطه که در آرامگاه ابو علی سینا دفن است آرامگاه باباطاهر و شیرسنگی به خصوص در فصل بهار پذیرای مسافران و گردشگر ان از اقصی نقاط ایران و جهان است. علاوه بر جاذبههای داخل شهر همدان، میتوان از تپه هگمتانه، روستای لالهجین و سفالهای مشهورش و همچنین کتیبه گنجنامه نام دیدن کنید.

 

مقبره سیف الدوله در ملایر

روز دوم

روز دوم این مسیر سفر به گردش در ملایر اختصاص دارد. در این شهر میتوانید از موزه مردمشناسی که ساختمان آن به لطفعیان از حاکمان دوره قاجار است دیدن کنید. جالب است بدانید ساخت این شهر در دوره قاجار و به دستور فتحعلی شاه انجام شده است. مینی‌ورلد یا جهان کوچک هم از دیگر جاذبه های گردشگر ی ملایر است ؛ مکانی که در آن المان‌های مختلفی از نمادهای ایرانی و جهانی مانند برج پیزا، حافظیه، تخت جمشید و.... وجود دارد. این پارک که چهارمین نوع از پارک‌های از این دست در دنیا است، از آن به عنوان "پنجره‌ای به سوی جهان" نیز یاد می‌شود. پارک مینی‌ورلد که از مکان های دیدنی ملایر به حساب می‌آید، با هدف به نمایش گذاشتن ۱۳۸ اثر تاریخی، ملی و جهانی مانند آرامگاه حافظ، برج ایفل، تخت جمشید، برج کج پیزا و .... در مقیاس یک دهم ساخته شده.

در فاصله‌ ۲۰ کیلومتری از شمال غرب شهرستان ملایر یکی از جاذبه‌های گردشگری تاریخی استان همدان قرار گرفته است. « آتشکده‌ نوشیجان »، نام این اثر تاریخی است که در منطقه‌ «شورکات» و روی تپه‌ای طبیعی با ارتفاعی نزدیک به ۳۷ متر قرار دارد. از دیگر مراکز گردشگری ملایر می‌توان به پارک سیفیه که در دوره قاجار ساخته شده، بازار سر پوشیده که می‌توانید شیره انگور ملایر را به عنوان سوغات به شهر خود ببرید البته اگر در فصل تابستان و زمان انگور چینی رفتید حتما از انگورهای ملایر که در فائو به عنوان پنجاه و سومین میراث مهم کشاورزی جهان و شهر ملایر به عنوان شهر جهانی انگور ثبت شده است استفاده کنید، برای اقامت شبانه هم میتوانید از اقامت ‌گاههای بوم‌ گردی ملایر استفاده کنید.

 

غار علی صدر همدان ( علیصدر )

روز سوم

روز سوم و پایانی سفر را بازدید از غار علیصدر اختصاص دهید البته بهتر است صبح آنجا باشید تا بتوانید برای عصر به سمت همدان و یا شهر محل اقامت خود حرکت کنید.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
هفته نامه خبر سبز
رپرتاژ آگهی
تبلیغات
تبلیغات2
تبلیغات3
تبلیغات4
تبلیغات5
دانلود نشریات لبخند سبز
آخرین اخبار