menusearch
labkhandsabz.ir

روستاها، مقصد گردشگری آینده

جستجو
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۶:۵۱
۱۴۰۲/۲/۹ شنبه
(0)
(0)
روستاها، مقصد گردشگری آینده
روستاها، مقصد گردشگری آینده

گردشگری روستایی - روستای کندوان

اسد صالحی

لبخند سبز - صنعتگردشگریدرجهانتوسعهفراوانییافتهاستوبسیاریازکشورهاازاینراهتوانسته‌اندوضعیتخودرا بهبودببخشندوازمشکلاتیمانندبیکاری،پایینبودنسطحدرآمدسرانهوکمبوددرآمدارزیخویشبکاهند. صنعتجهانگردیبزرگ‌ترینومتنوع‌ترینصنعتدردنیابه‌حسابمی‌آید. بسیاریازکشورهااینصنعتپویا رامنبعاصلیدرآمد،اشتغال‌زایی،رشدبخشخصوصیوتوسعهزیرساخت‌هامی‌دانند. صنعتگردشگریامروزه به‌قدریدرتوسعهاقتصادیواجتماعیکشورهااهمیتداردکهاقتصاددانانآنراصادراتنامرئینیزمی‌نامند. یکیازانواعگردشگریکهروزبه‌روزطرفدارانبیشتریپیدامی‌کند،گردشگریروستاییاستوبهنظر می‌رسدروستاهادرآیندهبهیکیازمهم‌ترینمقاصدگردشگرانتبدیلشوند.

گردشگریروستاییبه‌عنوانیکفعالیتتفریحیاجتماعی،درنیمهدومقرنهجدهمدرانگلستانواروپاشکل گرفت. پیشازآن‌هممناطقروستاییبرایفعالیت‌هایتفریحیمورداستفادهقرارمی‌گرفتند،اماشرکتدراین فعالیت‌هایتفریحیمحدودبهاقشاربرترجامعهبود.

درقرننوزدهموبیستمبهدلیلتوسعهحمل‌ونقلوسهولتجابه‌جایی،راه‌یابیبهروستاهاآسانشد. رشدسریع تقاضابرایگردشگریروستاییازسال۱۴۲۲آغازشد. دراینزمانگردشگریروستاییشاهدرشدیچشمگیر وگردشگریبین‌المللینیزشاهدرشدجمعیتبودوافزایشتقاضابرایگردشگریروستاییتااندازه‌ایمنجر بهتوسعهگردشگریشد.

در کشور ما هم این صنعت با پیشرفت خوبی همراه بوده است البته ایرانیان از باستان علاقه خاصی به گردش در طبعت داشتند به‌نحوی‌که روزهایی را در سال برای گشتن در دل طبیعت این موجود زنده زیبا در کنار خانواده اختصاص می‌دادند که روز سیزدهم فروردین معروف‌ترین این روزها است.

در حال حاضر بوم گردی در روستاها و برپایی جشن‌های گوناگون مثل میوه‌چینی و یا جشن‌های قدیمی که ریشه در ایران باستان دارد توانسته است به جذب گردشگر و درآمد برای روستائیان منجر شود.

برای خواندن مطالب بیشتر در خصوص گرشگری روستایی به هفته نامه گردشگری خبر سبز شماره 277 مراجعه کنید

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
هفته نامه خبر سبز
رپرتاژ آگهی
تبلیغات
تبلیغات2
تبلیغات3
تبلیغات4
تبلیغات5
دانلود نشریات لبخند سبز
آخرین اخبار