menusearch
labkhandsabz.ir

مکان‌های دیدنی مازندران قسمت دوم

جستجو
جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ | ۹:۵۶:۳۵
۱۴۰۳/۶/۲ جمعه
(0)
(0)
مکان‌های دیدنی مازندران قسمت دوم
مکان‌های دیدنی مازندران قسمت دوم

لبخند سبز - در ادامه لیست مکانهای دیدنی مازندران به سایر شهرها و مراکز گردشگر ی این استان سری زده ایم تا کمی بیشتر با آنها آشنا شویم

جنگل واز چمستان

آدرس: مازندران، آمل، بخش جنوبی چمستان

اگر به آب‌وهوای کوهستانی و حضور در مکانی سرسبز و خوش منظره علاقه دارید، بهتر است سری به جنگل واز چمستان بزنید. جاهای دیدنی چمستان به‌قدری زیاد است که می‌توانید با یک برنامه گشت شهری هدفمند، از چندین جاذبه دیدنی و طبیعی در طول سفرتان بازدید کنید. قدمت این جنگل که جزو جنگل‌های هیرکانی در شمال ایران محسوب می‌شود، به بیش از ۶۵ میلیون سال می‌رسد. بنابراین تمام آن چیزی که در جنگل واز چمستان مشاهده می‌کنید، جذاب و اسرارآمیز خواهد بود.

جنگل واز چمستان

قلعه مارکوه

آدرس: مازندران، جاده تلارسر

قلعه مارکو که یادگاری از دوران سلجوقیان و صفویان به‌شمار می‌رود یکی از بناهای تاریخی باشکوه در شمال ایران است. این بنای تاریخی که نشان دهنده شکوه و عظمت معماری باستانی است، در روزگاران گذشته به‌عنوان یک دژ استراتژیک کاربرد داشته است. درکنار بازدید از قلعه مارکو می‌توانید از بالای تپه‌ای صخره‌ای، مناظری چشم‌نواز از دریای خزر و دره‌های سرسبز را مشاهده کنید.

قلعه مارکوه

علم کوه

آدرس: مازندران، کلاردشت، تخت سلیمان

در شمال ایران، برای علاقه‌مندان به کوهنوردی و صخره‌نوردی نیز جاذبه‌های طبیعی فراوانی وجود دارد؛ فقط کافی است با آن‌ها آشنا باشید. علم کوه یکی از معروف‌ترین کوه‌های مازندران است که به‌ویژه در بین کوهنوردان حرفه‌ای، به‌عنوان مقصدی ناب برای تمرین و ورزش محسوب می‌شود. در مسیر بالا رفتن از علم کوه، یک تخته سنگ بزرگ و قدیمی به‌نام سماور قرار دارد که از جذابیت‌های دیدنی این منطقه به‌شمار می‌رود. در انتهای صعود به قله نیز می‌توانید لحظاتی را به تماشای چشم‌انداز رویایی پیش‌رویتان بنشینید.

علم کوه

دریاچه ولشت

آدرس: مازندران، جاده چالوس، نزدیکی مرزن آباد

یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های مازندران که آب شیرین آن توسط چشمه‌های زیرزمینی و زلال تامین می‌شود، دریاچه ولشت نام دارد. این دریاچه به‌ویژه در فصل بهار و تابستان، مقصد گردشگر ی و کمپینگ افرادی است که از حضور در طبیعت لذت می‌برند. مناظر سرسبز اطراف دریاچه، امکان شنا، قایق‌سواری و ماهیگیری و پیاده‌روی در دل جنگل، جذابیت‌های تفریحی و گردشگر ی است که با رفتن به دریاچه ولشت تجربه خواهید کرد.

دریاچه ولشت

روستای لاسم

آدرس: مازندران، آمل، روستای لاسم

در بین جاهای دیدنی شمال ایران، سفری به روستای لاسم داشته باشید و از حضور در منطقه‌ای خوش آب‌وهوا و با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان لذت ببرید. گشت‌وگذار در روستای لاسم با شگفتی‌ها و اکتشافات جذابی همراه است؛ به‌عنوان مثال می‌توانید در آبشار روستا که در گذشته محبوب‌ترین تفرجگاه شاهان قاجار بوده است، تنی به آب بزنید و لحظات شاد و خاطره‌انگیزی را سپری کنید.

روستای لاسم

جاده هراز

آدرس: مازندران، آمل، جاده بلده

اگر تا امروز فرصت تماشای شگفتی‌های جاده هراز را نداشتید، در اولین تعطیلات برای سفر به این منطقه رویایی و بی‌نظیر برنامه‌ریزی کنید. طبیعت بکر و مسحورکننده اطراف جاده هراز با درختان سربه‌فلک کشیده، انواع آبشارها، تالاب‌ها، جنگل‌ها، روستاهای گردشگر ی، آبگرم‌ها و رودخانه‌ها را در دل خود جای داده است. هر آنچه را که از طبیعت منحصربه‌فرد و خیال انگیز در تصور دارید، در جاده هراز مقابل چشمانتان قرار خواهد گرفت.

جاده هراز

مرداب هسل

آدرس: مازندران، ۱۰ کیلومتر مانده به شهر چالوس

در دل جنگل‌های بکر و سحرآمیز چالوس، مردابی به‌نام هسل قرار دارد که با آب‌هایی به رنگ صورتی، جذابیت این منطقه را دوچندان کرده است. مرداب هسل با ویژگی‌های خاص و متفاوت شناخته می‌شود؛ به این معنی که رنگ آن صورتی است و هرچه به مرداب نزدیک‌تر می‌شوید، مزه اسیدی و ترشی را روی زبانتان احساس خواهید کرد. در پایین دست مرداب هسل، یک چشمه خروشان و زلال قرار دارد که از زیر یک درخت کهنسال و قدیمی خارج می‌شود.

مرداب هسل

آبشار شاهاندشت

آدرس: مازندران، ۶۵ کیلومتری آمل، لاریجان، روستای شاهاندشت

مجموعه‌ای از هشت آبشار در ارتفاعات سرسبز روستای شاهاندشت قرار دارد که طول بلندترین آن به ۵۱ متر می‌رسد. این آبشار پرآب با قرارگرفتن در طبیعتی باشکوه و منحصربه‌فرد، مقصد گردشگر ی محبوب به‌ویژه در فصل بهار و تابستان است. پس از رسیدن به آبشار شاهاندشت می‌توانید در طبیعت اطراف آن کمپ بزنید و از خنکی یک آب تنی مفرح به‌وجد بیایید.

آبشار شاهاندشت

غار آبی دانیال

آدرس: مازندران، سلمانشهر، روستای دانیال

تفریح در بین جاهای دیدنی شما با تنوع و گستردگی زیادی همراه است. اگر اهل هیجان و ماجراجویی هستید و از حضور در مکان‌های عجیب و ناشناخته لذت می‌برید، بازدید از غار آبی دانیال بهترین تجربه سفر شما خواهد بود. مسیر دسترسی به این غار از دل جنگل‌های بکر و سرسبز می‌گذرد و مناظر رویایی را به‌تصویر می‌کشد. در غار آبی دانیال نیز باید از پیچ‌وخم‌های فراوانی عبور کنید که هر گوشه از آن شامل ویژگی‌های اسرارآمیز و پر رمز و راز است. جالب است بدانید که آب زلال جاری شده در غار دانیال از چندین چشمه تامین می‌شود.

غار آبی دانیال

آبشار ترز

آدرس: مازندران، سوادکوه، منطقه لفور

آبشار ترز در منطقه‌ای قرار گرفته است که زیبایی آن به بهشت تشبیه شده است. تمام آن چیزی که برای گذران یک روز شاد، مفرح و هیجان‌انگیز نیاز دارید در طبیعت اطراف آبشار ترز فراهم شده است. آب‌وهوای خوش و دلچسب در کنار طبیعتی سرزنده و سرسبز، گردشگران و طبیعت دوستان فراوانی را به این منطقه کشانده است. نکته‌ای که نباید در معرفی این آبشار فراموش شود، وجود یک استخر بزرگ و طبیعی در پایین آبشار ترز است که فرصت آب تنی مهیج و خاطره‌انگیز را در اختیارتان قرار می‌دهد.

آبشار ترز

 

جواهردشت

آدرس: مازندران، ۴۶ کیلومتری رودسر، بخش چابکسر

در بین جاهای دیدنی شمال کشور نباید فرصت لمس جذابیت‌هایی که در روستای جواهردشت نهفته است را از دست بدهید. در ارتفاعات این روستای ییلاقی می‌توانید به تماشای دریایی از ابرها بنشینید و گذر مه و قطرات نمناک هوا را روی پوستتان احساس کنید. حس خنکی و آرامش ییلاق جواهردشت و مناظر بکر آن، گردشگران زیادی را به این منطقه کشانده است. اگر قصد دارید تمام گوشه کنار این روستای رویایی و ییلاقی را بگردید، بهتر است از راهنمایی یک لیدر محلی کمک بگیرید. آفرودسواری، کوهنوردی، جنگل‌نوردی و جیب‌سواری از تفریحات مهیج و حرفه‌ای است که می‌توانید در جواهردشت تجربه کنید.

جواهردشت و نمایی از کوه در انتهای دشت سرسبز

روستای داماش

آدرس: مازندران، رودبار، روستای داماش

یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی خوب شمال که ویژگی‌های طبیعی متنوع و منحصربه‌فردی دارد، روستای داماش است. وجود چشمه‌های پرآب در این روستا در راه‌اندازی شرکت‌های پخش آب معدنی نقش زیادی داشته است. گشت‌وگذار در روستا با تجربیات جذاب و فراموش نشدنی همراه است که نظیر آن در دیگر مناطق شمالی وجود ندارد. دریاچه ویسان، کوه درفک، غار دربند رشی در اطراف روستای داماش قرار دارد.

روستای داماش

جنگل نور شمال

آدرس: مازندران، نور، نزدیکی محمودآباد

در معرفی جاهای بکر شمال نباید از جذابیت‌های طبیعی و گردشگری جنگل نور غافل شویم. جنگل نور شمال به‌دلیل داشتن طبیعت سرسبز، آب‌وهوایی خنک و دلچسب و امکانات رفاهی و تفریحی متعدد، مورد استقبال زیاد گردشگران قرار گرفته است. از آنجایی که این جنگل در نزدیکی محمودآباد قرار دارد به آن جنگل نور محمودآباد نیز می‌گویند. بهترین فصل گشت‌وگذار و کمپینگ در این منطقه، فصل‌های بهار و تابستان است؛ چراکه در فصول سرد سال با بارش‌های گسترده روبه‌رو خواهید شد.

جنگل نور شمال

نمک آبرود

آدرس: مازندران، نمک آبرود

یکی از محبوب‌ترین جاهای تفریحی شمال نمک آبرود نام دارد که شامل یک شهرک گردشگری با امکانات تفریحی و گردشگری متنوع است. جذابیت‌های این منطقه به‌گونه‌ای است که گردشگران زیادی را مجذوب خود کرده است. انواع پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، اقامتگاه‌های لوکس و مجهز، سورتمه‌سواری، تله کابین و مناظر زیبا و سرسبز جنگلی از بخش‌های اقامتی، تفریحی و رفاهی نمک آبرود به‌شمار می‌رود.

نمک آبرود

مجتمع تفریحی رامسر

آدرس: مازندران، ۵ کیلومتری بخش غربی رامسر

نزدیکی کوه‌های جنگلی به دریا از مهم‌ترین ویژگی‌های طبیعی شهر رامسر است که جذابیت‌های گردشگری منحصربه‌فردی را پدید آورده است. در نزدیکی این شهر یک مجتمع تفریحی معروف و پرطرفدار قرار دارد که درکنار مناظر سرسبز و تماشایی، فرصت تجربه این تفریحات را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد:

  • تله‌کابین

  • زیپ‌لاین

  • شهربازی

  • پیست کارتینگ

  • سینمای سه‌بعدی

  • پینت‌بال

  • جت‌اسکی

  • پارک جنگلی هزارپله

  • رستوران‌های متعدد

مجتمع تفریحی رامسر

باغ گیاه شناسی نوشهر

آدرس: مازندران، نوشهر، خیابان شریعتی

اگر به گل‌های رنگارنگ و گیاهان خاص و زیبا علاقه دارید، بازدید از باغ گیاه شناسی نوشهر را از دست ندهید. فضایی سرسبز و آکنده از عطر گل‌ها تمام آن چیزی است که در این مجموعه جذاب، انتظار شما را می‌کشد. جالب است بدانید که در بخشی از این گنجینه گیاه شناسی، مجموعه‌ای غنی و وسیع از گونه‌های گیاهی کمیاب در معرض دید عموم قرار گرفته است. اگر به‌دنبال گل‌ها و گیاهان خاص و متفاوت برای خانه خود هستید، حتما سری به این باغ گیاه شناسی بزنید.

باغ گیاه شناسی نوشهر

تله کابین رامسر

آدرس: مازندران، ۵ کیلومتر مانده به رامسر

تله کابین رامسر، بزرگ‌ترین تله کابین در ایران به‌شمار می‌رود که مسیر ساحل را به سمت کوه‌های جنگلی طی می‌کند. درواقع تله کابین رامسر تنها تله کابین در خاورمیانه است که در بالای دریا قرار گرفته است. با نشستن در کابین‌های ۴ نفره و لذت بردن از مسیری هیجان‌انگیز و با چشم‌اندازهای تماشایی، به کوه‌های جنگلی با آب‌وهوای خنک و مه آلود می‌رسید. در مقصد نیز امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی مانند فروشگاه‌ها و کافه‌ها انتظار شما را می‌کشند.

تله کابین رامسر

روستای گرسماسر

آدرس: مازندران، جاده تنکابن-رامسر، جاده هریس، روستای گرسماسر

در معرفی جاهای دیدنی شمال ایران، نوبت به ییلاق گرسماسر رسیده است؛ چراکه این روستای دل‌فریب و خوش آب‌وهوا شگفتی‌های فراوانی را در دل خود جای داده است. تمام آن چیزی که از طبیعت بکر و سرسبز در تصور دارید در این منطقه قابل مشاهده است. اما باید بدانید که این روستا با قدمت زیادی که دارد، فرصت بازدید از جذابیت‌های گردشگری فراوانی مانند قلعه تاریخی با قدمتی بالغ بر ۱۰ قرن، چشمه‌های آب معدنی، تفرجگاه لپاسر، کوه سماسوس و … را در اختیارتان قرار می‌دهد.

روستای گرسماسر و خانه های کلبه ای روی تپه

جنگل مه آلود پاسند

آدرس: مازندران، ۳ کیلومتر مانده به بهشهر، روستای پاسبند

در طبیعت اطراف روستای پاسبند، جنگلی زیبا و مه آلود به همین نام قرار دارد که شما را به تماشای رقص اقیانوسی از ابرها دعوت می‌کند. جنگل مه آلود پاسبند از بکرترین مراتع جنگلی در شمال کشور است که فرصت تماشای شکوه و جلوه‌گری طبیعت را به گردشگران می‌دهد. پیاده‌روی صبحگاهی، کوله‌گردی و جنگل‌نوردی در جنگل‌های مه آلود پاسبند با لذتی وصف ناپذیر همراه است که عاشقان طبیعت را به این منطقه کشانده است.

 

اباذر صالحی

مازندران ، گیلان ، گلستان ، لبخند سبز ، جاهای دیدنی شمال ، جنگل فلکده ، ییلاق جهان نما ، دریاچه چورت ، روستای مازیچال ، کلاردشت ، آبشار ویسادار ، تالاب سوستان ، ییلاق دیلمان ، مسیر ته جن به سلیمان تنگه ، جنگل های راش سنگده ، سوباتان ، غار گنج خانه ، آبشار ورزان ، چشمه‌ی باتمان بلاق ، آبشار ماهار ، زمین‌های اسب دوانی ، گودال سنگی ، دشت گل‌های شقایق ، روستای دلیر ، فیلبند ، متل قو ، جنگل دو هزار ، دشت دریاسر ، سد لفور ، جواهرده ، آبشار آب پری ، چشمه باداب سورت ، دریاچه الیمالات ، روستای لاویج ، پارک جنگلی سی سنگان ، سد لار ، جنگل دالخانی ، پل ورسک ، روستای آلاشت ، دودانگه ، دهکده کندلوس ، دریاچه قو ، آبشار چلندر ، غار اسپهبد خورشید ، قلعه کنگلو ، پارک جنگلی کشپل ، گردشگری ، مکانهای دیدنی مازندران ، سوغات مازندران ، جنگل واز چمستان ، قلعه مارکوه ، علم کوه ، دریاچه ولشت ، روستای لاسم ، جاده هراز ، مرداب هسل ، آبشار ترز ، غار آبی دانیال ، آبشار شاهاندشت ، نمک آبرود ، جنگل نور شمال ، روستای داماش ، جواهردشت ، جنگل مه آلود پاسند ، روستای گرسماسر ، تله کابین رامسر ، باغ گیاه شناسی نوشهر ، مجتمع تفریحی رامسر ،
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
هفته نامه خبر سبز
رپرتاژ آگهی
تبلیغات
تبلیغات2
تبلیغات3
تبلیغات4
تبلیغات5
دانلود نشریات لبخند سبز
آخرین اخبار