menusearch
labkhandsabz.ir

مهدی صالحی

جستجو
شنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۳ | ۱۶:۵۵:۰

نقد و بررسی فیلم «چشم بادومی»: نگاهی به عشق و دغدغه‌های نسلی در عصر ج

 نقد و بررسی فیلم «چشم بادومی»: نگاهی به عشق و دغدغه‌های نسلی در عصر ج

با وجود نقاط قوت داستانی، «چشم بادومی» در عمق‌پردازی شخصیت‌ها و تفصیل چالش‌ها ناتوان بوده است. در پایان فیلم، مخاطب با سؤالاتی مبهم و غیرمستقیم روبرو می‌شود که به نوعی می‌تواند حس ناامیدی را منتقل کند. نقطه ضعف دیگری که به فیلم وارد شده، کشمکش‌های درون‌خانوادگی است که ممکن است به طور کامل شفاف نشده باشد و بیننده را از درک عمیق شخصیت‌ها بازدارد.
با این حال، فیلمبرداری و فضاهای بصری زیبای «چشم بادومی» از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. صحنه‌های سئول و نمایه‌های فرهنگی این شهر به خوبی حس سفر و جستجوی مائده را به تصویر می‌کشند و موسیقی متن، به‌ویژه قطعات کی‌پاپ، مؤثر و گوش‌نواز است.

چهارشنبه هفدهم بهمن ۰۳ بیشتر بخوانید

شمال از جنوب غربی: یک فیلم درام و جنگی که از پتانسیل خود استفاده نمی‌کند

شمال از جنوب غربی: یک فیلم درام و جنگی که از پتانسیل خود استفاده نمی‌کند

شمال از جنوب غربی، فیلمی است که با روایتی پیچیده و گنگ، نتوانسته به طور کامل از پتانسیل خود استفاده کند. اما با بازیگران قوی و فیلمبرداری عالی، این فیلم ارزش دیدن دارد. با توجه به سابقه حمید زرگرنژاد، انتظار می‌رفت که نتیجه نهایی قوی‌تر و تاثیرگذارتر باشد، اما این فیلم از انتظارها فاصله گرفته است.

چهارشنبه هفدهم بهمن ۰۳ بیشتر بخوانید

نقد و بررسی فیلم "رها": تأثیر فقر بر فروپاشی اخلاقی یک خانواده

نقد و بررسی فیلم

یکی از مشکلات اصلی فیلم "رها"، تلاش بیش از حد برای اجتماعی بودن و بیان مشکلات معیشتی مردم است. سینما جای بیانیه دادن نیست و باید داستان و شخصیت‌ها به‌طور طبیعی این پیام‌ها را منتقل کنند. در فیلم "رها"، دیالوگ‌های شهاب حسینی به‌طور مصنوعی و اضافی به مشکلات طبقه مستضعف اشاره می‌کند که با شخصیت‌پردازی او همخوانی ندارد.

دوشنبه پانزدهم بهمن ۰۳ بیشتر بخوانید

نقد فیلم «ترک عمیق»، کاوشی عمیق در روان‌شناسی و روابط انسانی

نقد فیلم «ترک عمیق»، کاوشی عمیق در روان‌شناسی و روابط انسانی

فیلم بر خلاف ظاهر آرام و گاهی خسته کننده دارای تعلیقی ظریف است که می‌تواند داستان فیلم را جذاب کند برای پیدا کردن این تعلیق باید به نشانی فرستنده نامه ها و گفتگوی میان افسر نیروی انتظامی با همسرش و موضوع انتقال او از شهرستان به تهران و چهره فخری در یک صحنه توجه کرد که می‌تواند تمام گره های داستان را در صحنه آخر حل کند

یکشنبه چهاردهم بهمن ۰۳ بیشتر بخوانید

صیادی که صید نکرد

صیادی که صید نکرد

گریم های صورت گرفته در این فیلم بسیار اغراق آمیز و به دور از واقعیت بود و یا اگر بود ترجیح بر این است که این گریم ها به حالاتی از چهره که شناخته شده تر است بپردازد
با این حال، با توجه به کمبود آثار سینمایی درباره شخصیت‌های مهم و تأثیرگذار تاریخ معاصر ایران، وجود چنین فیلم‌هایی حتی با وجود ایرادات، غنیمت و مایه خوشحالی است.

یکشنبه چهاردهم بهمن ۰۳ بیشتر بخوانید

نقد فیلم «داد»: روایتی انسانی از دور باطل مجرمان

نقد فیلم «داد»: روایتی انسانی از دور باطل مجرمان

این داستان، در کنار جزئیات دراماتیک خود، یک مفهوم اخلاقی مهم را به تصویر می‌کشد: وفای به عهد. جلیلی در این فیلم به دنبال پرداختن به این موضوع است و از نتیجه کار خود راضی است. داستان فیلم ساده اما عمیق است و با تمرکز بر مسائل انسانی، مخاطب را به چالش می‌کشد.  

شنبه سیزدهم بهمن ۰۳ بیشتر بخوانید

بازی خونی، بازی که نتوانست حق مطلب را ادا کند

بازی خونی، بازی که نتوانست حق مطلب را ادا کند

فیلم «بازی خونی» تلاشی است برای ارائه روایتی متفاوت از یک واقعه تاریخی کمتر شناخته‌شده. این فیلم با ترکیب ژانرهای درام تاریخی، جاسوسی و معمایی، سعی کرده است مخاطب را با خود همراه کند. با این حال، ضعف‌هایی در کارگردانی، فیلمنامه و بازیگری باعث شده است که فیلم نتواند به طور کامل موفق عمل کند.

جمعه دوازدهم بهمن ۰۳ بیشتر بخوانید

چه کسی جرات می‌کند بگوید: 'لباسی بر تن پادشاه نیست ؟' نگاهی به فیلم 'مگالوپولیس' آخرین ساخته‌ی فرانسیس فورد کاپولا

چه کسی جرات می‌کند بگوید: 'لباسی بر تن پادشاه نیست ؟' نگاهی به فیلم 'مگالوپولیس' آخرین ساخته‌ی فرانسیس فورد کاپولا

اما برای درک جدی و عمیق مگالوپولیس باید با فلسفه و نظریات پست مدرنیته ‌آشنا بود و باید مگالوپولیس را در دسته‌ی 'فیلم‌فلسفه' قرار داد مانند فیلم ادیسه‌ی فضایی کوبریک، پس ما با فیلمی سرراست و قصه‌گو و روایتی عامه‌پسند مواجهه نیستیم. کاپولا اوج سینما را ۵۰ سال پیش به مخاطبین نشان داد. او نیاز به اثبات چیزی به کسی ندارد و تنها، دغدغه‌اش که نجات جامعه پست‌مدرن امروزی غرب است را به تصویر کشیده.

دوشنبه سوم دی ۰۳ بیشتر بخوانید

خائن کشی که بر دل مخاطب ننشست

خائن کشی که بر دل مخاطب ننشست

«خائن‌کشی» داستان گروهی از جوانان مبارز در دوران دهه 30 و زمان کودتای 28 مرداد 1332 است که در تلاش برای ایستادگی در برابر نیروهای سرکوبگر، نقشه‌ای برای سرقت از یک بانک طراحی می‌کنند. این اقدام که در راستای حمایت از اهداف سیاسی و آرمان‌های ملی‌گرایانه آنها انجام می‌شود، بهانه‌ای برای روایت درگیری‌های شخصیتی، خیانت‌ها، و رفاقت‌ها در بستری از تحولات اجتماعی و سیاسی آن دوره می‌شود.

یکشنبه بیست و پنجم آذر ۰۳ بیشتر بخوانید

از گلبهار یزد تا کی پاپ کره، امید برای تغییر

از گلبهار یزد تا کی پاپ کره، امید برای تغییر

نقطه اشتراک این دو اثر تلاش برای رسیدن به آینده و ساختن زندگی راحت‌تر است با این تفاوت که در زمانه گلبهار جای خالی رساندن فریاد مردم دیده شد و به درستی با امکانات داخلی پرداخته شد ولی در زمانه حاضر جای خالی نیاز جوانان و نوجوانان به داشتن حس امید و ایجاد این انگیزه که ما می‌توانیم با موسیقی و سریال‌های کره‌ای پرشده است

دوشنبه نوزدهم آذر ۰۳ بیشتر بخوانید

هفتاد سی تلاشی برای ماندن

هفتاد سی تلاشی برای ماندن

فیلم «هفتاد سی» نخستین تجربه کارگردانی بهرام افشاری است که با بازی خودش و بازیگرانی همچون سیاوش طهمورث، هوتن شکیبا و الهه حصاری به‌تازگی اکران شده است. این فیلم در ژانر کمدی اجتماعی به مسائل و دغدغه‌های افراد در آستانه میانسالی می‌پردازد و موضوعاتی مانند ازدواج، روابط عاطفی، شغل و خانواده را با نگاهی طنز و گاه تلخ به تصویر می‌کشد.

شنبه دهم آذر ۰۳ بیشتر بخوانید
هدر سایت
هفته نامه خبر سبز
رپرتاژ آگهی
تبلیغات
تبلیغات2
تبلیغات3
تبلیغات4
تبلیغات5
دانلود نشریات لبخند سبز
آخرین اخبار