menusearch
labkhandsabz.ir

تماشاخانه

جستجو
چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۴ | ۰۱:۲۰:۲۳

صیادی که صید نکرد

صیادی که صید نکرد

گریم های صورت گرفته در این فیلم بسیار اغراق آمیز و به دور از واقعیت بود و یا اگر بود ترجیح بر این است که این گریم ها به حالاتی از چهره که شناخته شده تر است بپردازد
با این حال، با توجه به کمبود آثار سینمایی درباره شخصیت‌های مهم و تأثیرگذار تاریخ معاصر ایران، وجود چنین فیلم‌هایی حتی با وجود ایرادات، غنیمت و مایه خوشحالی است.

يكشنبه ۱۴ بهمن ۳بیشتر بخوانید

آنتیک: کمدی‌ای که نتوانست مخاطب را بخنداند

آنتیک: کمدی‌ای که نتوانست مخاطب را بخنداند

ضعف‌های عمده در فیلمنامه، شخصیت‌پردازی، بازیگری و کارگردانی، این فیلم را به‌عنوان یکی از آثار ضعیف جشنواره فجر امسال معرفی کرده است. سینمای ایران نیازمند نویسندگان و کارگردانانی است که با نوآوری و خلاقیت، آثار جدید و جذابی را خلق کنند و از کلیشه‌های تکراری دوری کنند.

يكشنبه ۱۴ بهمن ۳بیشتر بخوانید

نقد فیلم «داد»: روایتی انسانی از دور باطل مجرمان

نقد فیلم «داد»: روایتی انسانی از دور باطل مجرمان

این داستان، در کنار جزئیات دراماتیک خود، یک مفهوم اخلاقی مهم را به تصویر می‌کشد: وفای به عهد. جلیلی در این فیلم به دنبال پرداختن به این موضوع است و از نتیجه کار خود راضی است. داستان فیلم ساده اما عمیق است و با تمرکز بر مسائل انسانی، مخاطب را به چالش می‌کشد.  

شنبه ۱۳ بهمن ۳بیشتر بخوانید

«سونسوز» روایتی کمدی از بچه دار نشدن اهالی یک روستا

«سونسوز» روایتی کمدی از بچه دار نشدن اهالی یک روستا

فیلم «سونسوز» اثری است که با انسجام روایی، نوآوری در ساختار فیلم در فیلم، و ترکیب تراژیک‌کمدی، داستانی جذاب و تأمل‌برانگیز را روایت می‌کند. رضا جمالی با تسلط بر فضاسازی و استفاده هوشمندانه از عناصر سینمایی، توانسته است فیلمی خلق کند که هم از نظر بصری و هم از نظر مفهومی جذابیت زیادی دارد. 
با این حال، فیلم می‌توانست با پرداخت عمیق‌تر به شخصیت‌ها و کاهش برخی از موقعیت‌های کمیک تکراری، به اثری کامل‌تر و ماندگارتر تبدیل شود. به‌طور کلی، «سونسوز» فیلمی است که ارزش تماشا دارد و می‌تواند برای علاقه‌مندان به سینمای اجتماعی و طنز جذاب باشد. 

جمعه ۱۲ بهمن ۳بیشتر بخوانید

بازی خونی، بازی که نتوانست حق مطلب را ادا کند

بازی خونی، بازی که نتوانست حق مطلب را ادا کند

فیلم «بازی خونی» تلاشی است برای ارائه روایتی متفاوت از یک واقعه تاریخی کمتر شناخته‌شده. این فیلم با ترکیب ژانرهای درام تاریخی، جاسوسی و معمایی، سعی کرده است مخاطب را با خود همراه کند. با این حال، ضعف‌هایی در کارگردانی، فیلمنامه و بازیگری باعث شده است که فیلم نتواند به طور کامل موفق عمل کند.

جمعه ۱۲ بهمن ۳بیشتر بخوانید

در نقد چه می‌گویند مهم است یا چگونه می‌گویند

در نقد چه می‌گویند مهم است یا چگونه می‌گویند

در دومین نشست از سلسله نشست‌های بررسی سینمای ایران و جهان که با حضور زهرایی، احمدی، ماه و صالحی کارشناسان و منتقدین این حوزه برگزار شد به موضوعاتی همچون جایگاه دانش در نقد فیلم، معضلات نقد فیلم، سلبریتی های منتقد، نقد و فضای مجازی و چرا دانشگاه نقد نداریم؟ پرداخته شد.

سه شنبه ۱۸ دی ۳بیشتر بخوانید

هر‌غذایی نمی‌خورید، پس هر‌فیلمی هم نبینید!

هر‌غذایی نمی‌خورید، پس هر‌فیلمی هم نبینید!

دراین نشست که سید‌بهزاد زهرایی(منتقد و مدرس سینما)،مجید محمدزمانی(پژوهشگررسانه)،مهدی صالحی (مدیرمسئول پایگاه خبری لبخند سبز) و مهدیه روحانی (خبرنگاروفعال رسانه‌ای) حضور داشتند، بر مسائلی ازجمله تأثیر نقد بر هدایت افکار عمومی و سینماگران به‌سمت صحیح تأکید شد؛همچنین عنوان شدمنتقدان می‌توانند باتحلیل ونقد فیلم‌ها،کمک زیادی به تولیدکنندگان سینما باشند تا ازمسیر کلیشه‌های تکراری و کم‌محتوا فاصله بگیرد و به سمت تولید آثار اجتماعی و فرهنگی معنادار حرکت کند. ازدیگر موضوع‌های مطرح شده در این نشست، تأثیرگذاری فیلم‌های کمدی بر جامعه و چالش‌های این ژانر بود و درنهایت، نیاز به تریبون و بلندگو برای انتشار نقدهای عالمانه و تأثیرگذار در جهت بهبود سینما مورد بررسی قرار گرفت.

دوشنبه ۱۰ دی ۳بیشتر بخوانید

چه کسی جرات می‌کند بگوید: 'لباسی بر تن پادشاه نیست ؟' نگاهی به فیلم 'مگالوپولیس' آخرین ساخته‌ی فرانسیس فورد کاپولا

چه کسی جرات می‌کند بگوید: 'لباسی بر تن پادشاه نیست ؟' نگاهی به فیلم 'مگالوپولیس' آخرین ساخته‌ی فرانسیس فورد کاپولا

اما برای درک جدی و عمیق مگالوپولیس باید با فلسفه و نظریات پست مدرنیته ‌آشنا بود و باید مگالوپولیس را در دسته‌ی 'فیلم‌فلسفه' قرار داد مانند فیلم ادیسه‌ی فضایی کوبریک، پس ما با فیلمی سرراست و قصه‌گو و روایتی عامه‌پسند مواجهه نیستیم. کاپولا اوج سینما را ۵۰ سال پیش به مخاطبین نشان داد. او نیاز به اثبات چیزی به کسی ندارد و تنها، دغدغه‌اش که نجات جامعه پست‌مدرن امروزی غرب است را به تصویر کشیده.

دوشنبه ۳ دی ۳بیشتر بخوانید

خائن کشی که بر دل مخاطب ننشست

خائن کشی که بر دل مخاطب ننشست

«خائن‌کشی» داستان گروهی از جوانان مبارز در دوران دهه 30 و زمان کودتای 28 مرداد 1332 است که در تلاش برای ایستادگی در برابر نیروهای سرکوبگر، نقشه‌ای برای سرقت از یک بانک طراحی می‌کنند. این اقدام که در راستای حمایت از اهداف سیاسی و آرمان‌های ملی‌گرایانه آنها انجام می‌شود، بهانه‌ای برای روایت درگیری‌های شخصیتی، خیانت‌ها، و رفاقت‌ها در بستری از تحولات اجتماعی و سیاسی آن دوره می‌شود.

يكشنبه ۲۵ آذر ۳بیشتر بخوانید

از گلبهار یزد تا کی پاپ کره، امید برای تغییر

از گلبهار یزد تا کی پاپ کره، امید برای تغییر

نقطه اشتراک این دو اثر تلاش برای رسیدن به آینده و ساختن زندگی راحت‌تر است با این تفاوت که در زمانه گلبهار جای خالی رساندن فریاد مردم دیده شد و به درستی با امکانات داخلی پرداخته شد ولی در زمانه حاضر جای خالی نیاز جوانان و نوجوانان به داشتن حس امید و ایجاد این انگیزه که ما می‌توانیم با موسیقی و سریال‌های کره‌ای پرشده است

دوشنبه ۱۹ آذر ۳بیشتر بخوانید

هفتاد سی تلاشی برای ماندن

هفتاد سی تلاشی برای ماندن

فیلم «هفتاد سی» نخستین تجربه کارگردانی بهرام افشاری است که با بازی خودش و بازیگرانی همچون سیاوش طهمورث، هوتن شکیبا و الهه حصاری به‌تازگی اکران شده است. این فیلم در ژانر کمدی اجتماعی به مسائل و دغدغه‌های افراد در آستانه میانسالی می‌پردازد و موضوعاتی مانند ازدواج، روابط عاطفی، شغل و خانواده را با نگاهی طنز و گاه تلخ به تصویر می‌کشد.

شنبه ۱۰ آذر ۳بیشتر بخوانید

نقد نمایش دایره گچی قفقازی، داستانی تمثیلی از عدالت و اخلاق

نقد نمایش دایره گچی قفقازی، داستانی تمثیلی از عدالت و اخلاق

دژاکام با اضافه کردن المان‌هایی از فرهنگ ایرانی مانند موسیقی محلی و طراحی لباس‌هایی با الهام از قفقاز و مناطق بومی، فضای خاص ایجاد کرده است. این انتخاب، ضمن حفظ روح اثر برشت، باعث ارتباط بهتر مخاطب با داستان شده است.

دوشنبه ۵ آذر ۳بیشتر بخوانید
هدر سایت
هفته نامه خبر سبز
رپرتاژ آگهی
تبلیغات
تبلیغات2
تبلیغات3
تبلیغات4
تبلیغات5
دانلود نشریات لبخند سبز
آخرین اخبار