menusearch
labkhandsabz.ir

چه کیسه خوابی بخریم پر یا الیاف؟

جستجو
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۱:۴۸:۳۵
۱۴۰۱/۱۰/۲۵ یکشنبه
(1)
(0)
چه کیسه خوابی بخریم پر یا الیاف؟
چه کیسه خوابی بخریم پر یا الیاف؟

چه مدل کیسه خوابی بخریم پر یا الیاف ؟

میثم صالحی

لبخند سبز – خوابیدن در بیابان و آن هم در سرمای زمستان و درون کیسه خواب از آن لذتهایی است که به خستگی تمام طول روز می‌ارزد ولی اینکه چه کیسه خوابی تهیه کینم هم نکته مهمی است چون هر کیسه خوابی، کیسه ای آرامش بخش برای خواب شبانه نیست در این مطلب شما را برای تهیه یک کیسه خواب خوب همراهی می‌کنیم.

کیسه خواب یکی از مهمترین وسیله های سفر است، به طوری که حتی اگر شما چادر هم داشته باشید باز هم کیسه خواب دارای اولویت بالایی است. از همین رو با توجه یه تعدد کیسه های خواب شما می‌توانید به راحتی یکی از آنها را انتخاب کنید و سفری راحت همراه با آسایش داشته باشید. کیسه خوابها از نظر عایق بندی به دو دسته جنس پر و الیاف تقسیم می‌شوند.

کیسه خواب پر برای مناطق برفی و سرد

از جنس پر

کیسه های خوابی که جنس آنها از پر تشکیل شده محبوبیت زیادی بین کوه نوردان و افرادی که به مناطق مرطوب سفر می‌کنند، دارد. این کیسه خواب ها خیال شما را بابت نفوذ رطوبت راحت کرده و باعث می‌شود خوابی راحت داشته باشید به اصطلاح می‌گویند که بهترین عایق ممکن برای جذب رطوبت هستند. چرا که پرهای درون کیسه خواب قابلیت جذب رطوبت موجود را دارند، اما همین موضوع خود باعث عیب این نوع از کیسه ی خواب شده است چرا که با جذب رطوبت توسط پرهای درون کیسه خواب پرها گلوله گلوله می‌شوند و بهم می‌چسبند. دیگر عیبی که این کیسه های خواب دارند این است که زمان زیادی لازم است تا کاملا خشک شوند. این را هم بد نیست که بدانید کیسه خواب‌هایی که از جنس پر هستند نسبت به کیسه خواب‌های الیافی گرانتر بوده و نگهداری از آنها به مراتب سخت ‌تر است.

این کیسه های خواب را می‌توانید در سفرهای زیر استفاده کنید:

کوه‌نوردی

پیاده‌روی و گردش در مناطقی با رطوبت نرمال یا کم

سفرهای با دوچرخه

کیسه خواب از جنس الیاف برای مکانهای خشک

از جنس الیاف

کیسه خواب هایی که جنس آنها از الیاف تشکیل شده است، به مراتب نسبت به کیسه خواب های پر بهتر هستند، دلیلش هم این است که رطوبت را به سختی جذب می‌کنند و قابلیت عایق بودن بیشتری نسبت به کیسه خواب پر دارا است. نکته خوب دیگری که وجود دارد این است که این نوع از کیسه خواب سریع خشک می‌شود و برای سفرهای بعدی شما آماده است. کیسه خواب‌های الیافی ارزانتر از کیسه خواب‌های پر بوده و نگهداری از اونها ساده‌تر است.

این نوع کیسه خواب برای سفرهای زیر عالی هستند:

مقاصدی که دمای خیلی پایینی ندارند.

سفرهای تابستانی.

البته در انتخاب کیسه خواب موارد دیگری هم دخیل است که باید به آنها توجه کرد مثل وزن، زیپ، دما و اندازه که در مطب دیگری در مورد اینها توضیح خواهیم داد

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
هفته نامه خبر سبز
رپرتاژ آگهی
تبلیغات
تبلیغات2
تبلیغات3
تبلیغات4
تبلیغات5
دانلود نشریات لبخند سبز
آخرین اخبار