menusearch
labkhandsabz.ir

پارکها و مراکز تفریحی

جستجو
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۶:۲۱:۸

پارک ملت تهران

پارک ملت تهران

پارک ملت که در سال ۱۳۵۳ به طور کامل به بهره‌ برداری رسید یکی از ده پارک برتر تهران است. اینجا تفرجگاهی مفرح و دلنشین در شمال پایتخت است که با نقش و رنگ گل ها و درختان زیبا، مجسمه های کوچک و بزرگِ مفاخر ایران، پردیس سینمایی باشکوه، زمینهای ورزشی و بازی کودکان سالهاست در خدمت هموطنان است.
این پارک به لحاظ تاریخچه و قدمت و واقع شدن در در منطقه ‌ای زیبا و خوش آب و هوا و معماری اصیل از اهمیت بالایی برخوردار است. پارک ملت یا بوستان ملت در منطقه ۳ شهرداری تهران واقع شده و با مساحت ۳۴ هکتار یکی از بوستان های بزرگ تهران محسوب می‌شود. طراحی آن به صورت نامنظم و به سبک پارک های انگلیسی است.
پارک ملت ۱۲۰ گونه درخت و درختچه و درخت میوه دارد و در قسمت انتهایی پارک، سینمایی چهار بعدی تاسیس شده است. روبروی این سینما، پردیس سینمایی ملت واقع شده که سازه ‌ای جالب توجه است. این سینما دارای ۵ سالن است که انتخاب فیلم مورد نظر تان را راحت تر می‌ کند.
پارک ملت بر اساس نظرسنجی، نخستین بوستانی است که شهروندان تهرانی آن را به میهمان غیر تهرانی خود معرفی می‌کنند.

چهارشنبه هفتم دی ۰۱ بیشتر بخوانید

پارک تفریحی شی‌جینگ‌شان (Shijingshan Amusement Park)، پکن

پارک تفریحی شی‌جینگ‌شان (Shijingshan Amusement Park)، پکن

شیجینگشان (Shijingshan) اولین و قدیمی ترین پارک در شهر پکن است که در سال میزبان مورد بازدید خیلی از توریستها و مسافران تور چین قرار می‌گیرد و از جاذبه های توریستی پکن است. پارک شیجینگشان وسعت زیادی دارد و از قسمت های مختلفی تشکیل شده که هر کدام از طراحی و زیبایی خاصی برخوردار است. البته جالب است بدانید که طاحی ساخت این پارک از روی پارک های دیرنی برداشته شده است. پارک شیجینگشان سال 1986 میلادی در شهر پکن تاسیس شد و از آن سال تا به امروز دائماً در حال توسعه است. بخش های قدیمی در بخش غربی پارک قرار دارد که می‌توان از آن بازدید کرد

دوشنبه هفتم بهمن ۹۸ بیشتر بخوانید

پارک های ملل و قائم ساری

پارک های ملل و قائم ساری

پارک ملل ساری در زمینی به مساحت ۳۵ هکتار و به طول ۲ کیلومتر در حاشیه غربی رودخانه تجن واقع شده است و دارای امکاناتی چون جزیره مصنوعی، پل کابلی معلق، فضای سبز، وسایل ورزشی، مسیر پیاده ‌رو، پیست دوچرخه سواری، جت اسکی، قایق موتوری و پدالو، مکانی برای ماهیگیری، خانه سنتی و پارکینگ با ظرفیت ۲۰۰۰ خودرو می‌‌باشد که تمام این امکانات فضای مناسبی برای گردشگران و شهروندان فراهم کرده است.
این پروژه در تاریخ ۹۳/۶/۲۰ آغاز و پس از ۱۰۰ روز به بهره ‌برداری رسید. این مجموعه به دلیل وجود پرچم تمام کشورهای جهان، پارک ملل نام گرفته است.

سه شنبه یکم خرداد ۹۷ بیشتر بخوانید
هدر سایت
هفته نامه خبر سبز
رپرتاژ آگهی
تبلیغات
تبلیغات2
تبلیغات3
تبلیغات4
تبلیغات5
دانلود نشریات لبخند سبز
آخرین اخبار