menusearch
labkhandsabz.ir

روستاها و بوم گردی

جستجو
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۶:۲۴:۲۵

آموزش چوپانی به گردشگر زن ویتنامی

آموزش چوپانی به گردشگر زن ویتنامی

یک چوپان خوش ذوق و البته کار بلد ایرانی که گروهی از گردشگران ویتنامی برای آشنایی با سبک زندگی روستایی ایرانیان در یکی از روستاها ساکن شدند به آنها آموزش چوپانی و نحوه صدا کردن احشام را داده است

یکشنبه بیست و نهم مرداد ۰۲ بیشتر بخوانید

چشمه نوپلکس قزوین جایی که اسفندیار روئین تن شد

چشمه نوپلکس قزوین جایی که اسفندیار روئین تن شد

روستای زرگر ، روستایی است در ۱۰۰ کیلومتری غرب تهران، در شهرستان آبیک استان قزوین. این روستا دارای تاریخی کهن بوده و داستان های جذاب و شگفت انگیزی را نیز به خود اختصاص داده است. افسانه ها می‌گوید مردم روستای زرگر از بقایای کولی های اروپا هستند، اما چون ماهیت این افسانه ها روشن نیست، زرگرها خودشان را ایرانی می‌دانند؛ هرچند به زبان رومانو سخن می‌گویند. وقتی زرگرها به زبان رومانو با هم حرف می‌زنند فردی که شنونده است، حتی کلمات را هم تشخیص نمی‌دهد، چه رسد به معنی شان؛ اما اینها که مردمی با محبت مردمان ایل اند، سرعت حرف زدنشان را کم و شمرده شمرده کلمات را ادا می‌کنند تا غیر رومانوها هم چیزی بفهمند.

شنبه هفتم مرداد ۰۲ بیشتر بخوانید

روستای فوشه منطقه خوش آب و هوا در گیلان

روستای فوشه منطقه خوش آب و هوا در گیلان

روستای فوشه، یکی از روستاهای استان گیلان است. روستاهای حیدر الات و قلعه رودخان، در مجاورت این روستای سرسبز، دیدنی و زیبا هستند و این روستا هرساله سیل عظیمی از گردشگر را در خود جمع می‌کند.

سه شنبه شانزدهم خرداد ۰۲ بیشتر بخوانید

سفر به تنها روستای قلعه‌ای ایران

سفر به تنها روستای قلعه‌ای ایران

روستای تاریخی دولت آباد تنها روستای باقی مانده از دوران قاجاریه در ایران که دور تا دور آن را دیوارهایی از خشت و گل محصور کرده است و در حدود 70 خانوار در این روستا ساکن هستند که هر ساله گردشگران زیادی را برای گذراندن چند روزی به دور از هیاهوی شهر به خود جلب می‌نماید.

یکشنبه ششم فروردین ۰۲ بیشتر بخوانید

هورامان زیبایی که انتها ندارد

هورامان زیبایی که انتها ندارد

شاید با دیدن خانه هایی که در دل کوه و بر روی هم ساخته شده اولین جایی که به ذهن برسد ماسوله است ولی در غرب کشور مخصوصا در استان کردستان از این نوع ساختمانها و روستاها وجود دارد که «اورامان تخت» یکی از این روستاها است .
این روستا يکي ‌از‌ روستاهای ‌تاريخي‌ ایران و زيستگاه مردمان هورامي است که در شهرستان سرو آباد، در 60 کیلومتری جنوب شرقی مریوان، در 170 کیلومتری سنندج و در کردستان جای دارد. در بلندای 1500 متری از تراز دریا، روستای ‌اورامان تخت در ‌دامنه ‌رشته کوه­های زاگرس، شاهو و کوسالان است و رودخانه سيروان و «لیله» و چشمه بل و هانودگا آن را سیراب می­ سازند.

چهارشنبه پنجم بهمن ۰۱ بیشتر بخوانید

روستای سپهسالار جاذبه ای برای زمستان و تابستان

روستای سپهسالار جاذبه ای برای زمستان و تابستان

روستای سپهسالار در مسیر جاده چالوس و از روستاهای آساره است در این روستا تکیه ای به همین نام وحود دارد

پنج شنبه هفدهم آذر ۰۱ بیشتر بخوانید

خور روستایی برای آواز ابوعطا

خور روستایی برای آواز ابوعطا

روستای خور از روستاهای گردشگری در جاده چالوس است که به دلیل بالا رفتن آب در این روستا قورباغه ها ایوعطا می‌خوانند و اگر در زمستان بروید می‌توانید از یخ ها بالا رفته و یخ نوردی کنید

چهارشنبه شانزدهم آذر ۰۱ بیشتر بخوانید
هدر سایت
هفته نامه خبر سبز
رپرتاژ آگهی
تبلیغات
تبلیغات2
تبلیغات3
تبلیغات4
تبلیغات5
دانلود نشریات لبخند سبز
آخرین اخبار